تگ‌منیجر و کاربرد های آن در دیجیتال مارکتینگ

ابزار های زیادی برای ردیابی و برچسب‌گذاری در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد و یکی از این ابزارها تگ‌منیجر است. این ابزار به کسب و کارها کمک می‌کند تا رفتار مشتری را تجزیه و تحلیل، یادگیری ماشین را تقویت و عملکرد وب سایت را نظارت کنند. تگ‌منیجر می‌تواند به شما کمک کند برچسب‌ها، رویدادها و اهداف خود را سازماندهی کنید تا اطمینان حاصل کنید که داده‌های مناسبی را جمع‌آوری می‌کنید.

برای دریافت هرگونه مشاوره و سفارش در زمینه طراحی سایت و سئو با ما در تماس باشید. 09362572657

گوگل تگ‌منیجر

تگ‌منیجر چیست؟

گوگل تگ‌منیجر به اختصار GTM نامیده می‌شود که توسط گوگل توسعه یافته است. GTM این امکان را می‌دهد که به جای کدگذاری هر تگ در یک وب سایت، این برچسب‌ها را از طریق یک رابط وب مدیریت کنید. GTM دارای Trigger هایی است که به کنترل تخصصی بر روی زمان روشن شدن برچسب‌ها کمک می‌کند. با استفاده از این می‌توانید رویداد افزودن به سبد خرید یا ارسال فرم را در آنالیتیکس کنترل کنید.

مزایای گوگل تگ‌منیجر

استفاده از GTM آسان است و کافی است یکبار کد آن را در وب سایت خود قرار دهید و سپس تقریباً همه چیز پس از آن قابل کنترل است. با این کار در زمان و هزینه خود صرفه جویی خواهید کرد زیرا دیگر نیاز به برنامه نویس ندارید. حالت پیش‌نمایش کمک میکند که به‌سرعت وب‌سایت خود را ردیابی و اشکال زدایی کنید. همچنین از مزایای این ابزار رایگان بودن آن است.

مزایای گوگل تگ منیجر

تفاوت آنالیتیکس و تگ‌منیجر

تفاوت اساسی این دو ابزار در کاربردشان است. آنالیتیکس به شما اجازه می‌دهد تا سایت خود را ردیابی کنید اما با تگ‌منیجر می‌توانید برچسب‌های خود را مدیریت کنید. این دو ابزار اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند بنابراین شما به هردویشان نیاز دارید. تفاوت دیگر این است آنالیتیکس اطلاعات کاربران، زمان حضور در سایت و غیره را ردیابی می‌کند اما تگ‌منیجر هیچ معیاری را ردیابی نمی‌کند.

پیشنهاد می‌شود مطالعه کنید: ابزارهای آنالیز سئو سایت

تفاوت گوگل تگ منیجر و گوگل انالیتیکس
تفاوت گوگل تگ منیجر و گوگل انالیتیکس

روش استفاده از تگ‌منیجر

برای استفاده از این سرویس به یک اکانت جیمیل نیاز دارید. سپس روی create account کلیک کنید. پس از ورود به اکانت تگ‌منیجر باید تگ اصلی را دریافت کنید و آن را در سایت یا اپلیکیشن خود جای گذاری کنید. برای container خود یک نام انتخاب کنید و در نهایت بعد از اضافه کردن آدرس سایت روی Create کلیک کنید. حال می‌توانید هر تگ مربوط به ابزار یا سرویس‌های دیگر را به تگ منیجر اضافه کنید. در آخر می‌توانید تگ‌ها و تریگرهایی که می‌خواهید را اضافه کرده و از این ابزار بهره ببرید.

بخش های مختلف تگ‌منیجر

GTM از بخش های مختلفی تشکیل شده است اما سه بخش اساسی در آن وجو دارد. تگ ، متغیر، محرک سه رکن اساسی هستند. تگ‌ها کدهایی هستند که در صفحات سایت شما قرار می‌گیرند و سایت شما را ردیابی می‌کنند. با استفاده از تگ ها کار را ساده تر می‌کنند. محرکها شروطی هستند که گزارشاتی با هدف مشخص در اختیار ما قرار می‌دهند اطلاعاتی مانند مدت زمان حضور یک کاربر در سایت شما. متغیر ها مقادیر مشخصی برای تگ ها و محرک ها هستند و براساس آن مشخص می‌کنیم که تگ‌ها چه زمانی اجرا شوند.

پوشه بندی

در تگ‌منیجر اطلاعات زیادی وجود دارد. علاوه بر اطلاعات تگ‌ها، تریگرها و متغیر های زیادی نیز هست. با استفاده از پوشه بندی می‌توانید تگ های خود را مرتب کنید. البته ممکن است اوایل نیاز به مرتب کردن اطلاعات نداشته باشید اما بعد از مدتی با افزایش تعداد تگ‌ها و تریگرها به پوشه بندی نیاز پیدا می‌کنید.

گوگل تگ منیجر و دسته بندی آن

معایب تگ‌منیجر

یکی از عمده مشکلات تگ‌منیجر این است که در آن تگ های turn key محدود هستند. turn key به تگ هایی گفته می‌شود که که به جای کپی کردن کدهای جاوااسکریپت از طریق فرم‌ها ایجاد می‌شوند. همچنین تیم پشتیبانی مشخصی ندارد بدین صورت که اگر به مشکلی بربخورید منبع مشخصی برای راهنمایی وجود ندارد که بتوان با آن در ارتباط بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.