روش های افزایش ترافیک وب سایت

با گسترش روزافزون استفاده از اینترنت و فضای مجازی، مشاغل شکل جدیدی به خود گرفت و کسب و کارها و استارتاپ‌های آنلاین گسترش پیدا کردند. در نهایت بازاریابی نیز شکل دیگری به خود پیدا کرد و میزان ترافیک وب سایت ها مبنایی برای سنجش موفقیت کسب و کار ها گردید.

در واقع یکی از راه‌های موثر کسب اعتماد مشتری در مشاغل و استارتاپ‌های اینترنتی، داشتن یک وب سایت قوی با امکانات بالا می‌باشد. با این حال، ساخت وب سایت به تنهایی کافی نیست و زمانی می تواند به رشد کار و بازاریابی شما کمک کند که از میزان بازدید مناسبی برخوردار باشد.

یکی از راه‌های افزایش ترافیک وب سایت توجه به بخش سئو و تلاش برای قرارگیری در لینک‌های اول گوگل می‌باشد.

ترافیک وب سایت چیست؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ برای مشخص نمودن میزان تاثیرگذاری مطالب و محصولات شما، مفهومی با نام شاخص کلیدی عملکرد (Key Performance Indicator) تعریف می‌کنند که شامل عناصر مختلفی از جمله ترافیک وب سایت است. ترافیک سایت در واقع بیانگر تعداد کاربرانی می‌باشد که از صفحات سایت شما بازدید نموده اند و بالا رفتن میزان آن یکی از عواملی است که می تواند باعث بهبود رتبه الکسا و افزایش فروش و بازدهی کسب و کار شما گردد.

راه های افزایش موثر ترافیک وب سایت

روش‌های بسیاری برای افزایش میزان بازدیدکنندگان سایت و یا ترافیک آن وجود دارد که برخی از آن ها رایگان هستند. در ادامه لیستی از کارآمدترین راه های بالا بردن ترافیک سایت ارائه شده است.

ایجاد محتوای ارزشمند

اولین قدم برای دریافت مخاطب، ایجاد محتوای جذاب و کاربردی می‌باشد. زمانی که بتوانید در کنار تبلیغ محصول و یا استارتاپ خود اطلاعات مناسبی در اختیار کاربان قرار دهید، وب سایت شما پربازدیدتر خواهد شد و در نتیجه میزان جذب مشتری افزایش می‌یابد.

برای مثال اگر کسب و کار شما در زمینه فروش لباس است، با ایجاد مطالب پر بازدید در زمینه هایی همچون ست کردن لباس‌ها، مدل‌های لباس و … مخاطبین را به سایت خود جذب نمایید.

طراحی بنرهای تبلیغاتی مناسب

برای کسب و کار خود بنرهای تبلیغاتی مناسب ایجاد کنید و با قرار دادن آن‌ها در ابتدا و انتهای محتوای تولیدی، مخاطب را تشویق به استفاده از آن‌ها نمایید.

استفاده از تکنیک‌های سئو

بالا بردن تعداد بازدیدکنندگان وب سایت
تکنیک های بهبود سئو برای افزایش ترافیک وب سایت

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو (Search Engine Optimization)  به تمامی کارهایی گفته می‌شود که در جهت بدست آوردن جایگاه بهتر در جستجوهای گوگل انجام می‌پذیرد. استفاده از متن جایگزین برای عکس‎ها، قرار دادن لینک‌های داخلی، نوشتن کلمات کلیدی و توضیحات متا از جمله کارهایی است که با انجام آن ها می توانید مطالب خود را در جستجوهای گوگل به لینک اول یا دوم تبدیل کنید. از جمله کارهایی که برای داشتن عملکرد مطلوب در این قسمت انجام می‌گردد عبارتند از:

بررسی سایت‌های رقیب

قبل از نوشتن مقالات خود، سایت های موجود در حوزه کاریتان را بررسی نمایید. با اینکار علاوه بر پیدا کردن موضوع‌های پر مخاطب، می توانید جزئیات سایت‌های پر بازدید را بررسی کرده و با اعمال آن‌ها عملکرد خود را بهبود بخشید.

استفاده از کلمات کلیدی

پس از مشاهده سایت‌ها و انتخاب موضوع، باید کلماتی را که در حوزه انتخابی شما جستجوی بالایی دارند، پیدا نمایید. برای این منظور از ابزارهای مختلفی همچون google trend استفاده کرده و پس از یافتن کلمات مناسب از آن‌ها در نوشتن متن مقاله، توضیح متا و پر نمودن قسمت‌های متن جایگزین عکس‌ها بهره بگیرید.

انتخاب عنوان مناسب

هنگامی که کاربران در گوگل جستجوی خود را انجام می‌دهند، اولین بخشی که از سایت شما به آن توجه می‌شود، عنوان مطلب قرار داده شده است. بنابراین بسیار مهم است که برای محتوای سایت عنوانی جذاب و متناسب با مطالب انتخاب کنید.

بهره‌گیری از لینک‌های داخلی

در هنگام نوشتن مطالب سعی کنید از لینک دهی به مطالب موجود در سایت خود، استفاده کنید تا میزان بازدید مطالبتان را افزایش دهید.

 همچنین با تولید مطالب منحصر به فرد و مفید می توانید شانس لینک دهی به محتوای خود در سایر سایت‌ها افزایش دهید که به صورت غیرمستقیم باعث تبلیغ کسب و کار شما خواهد شد.

ایجاد بخش سوالات متداول

از جمله امکاناتی که گوگل سعی می‌کند به مخاطبان خود ارائه دهد، این است که پاسخ سوالات را به صورت کوتاه و مجزا نمایش دهد و به همین منظور بخش people also ask در قسمت سئو تعبیه شده است. بسیاری از صاحبان سایت‌ها به این بخش بی‌توجه هستند، درحالی که با درج سوالات درست در این قسمت شانس خود را در رقابت با سایر سایت‌ها بالا خواهید برد.

افزایش سرعت بارگزاری

از لحاظ تکنیکی صفحات سایت خود را بهینه کنید، زیرا انتظار برای بارگزاری سایت می‌تواند تاثیرات بسیار منفی بر روی مخاطب داشته باشد که نتیجه آن از دست دادن آن‌ها می‌باشد. قدم اول برای اینکار استفاده از یک شبکه توزیع محتوا با کیفیت است که بتوانید سایت خود را با آن انتقال دهید. پس از آن با بارگزاری تصاویر کم حجم و استفاده از ابزارهای آنالیز سایت و رفع مشکلات موجود می‌توانید به سرعت‌های بهتری دست پیدا کنید.

به روز رسانی محتوای قدیمی

به روزرسانی مطالب علاوه بر بالا بردن رتبه سایت شما در جستوجو گوگل، باعث می‌شود تا مطالب قدیمی که بلااستفاده شده اند، بازیابی شده و بار دیگر با تغییرات کوچک بتوانند در جذب کاربر به شما کمک کنند.

تبلیغات

راه های جذب ترافیک سایت
جذب بازدید کننده با استفاده از تبلیغات

پس از ایجاد مطالب و زیرساخت‌های مناسب برای سایت خود، حال می‌توانید با پرداخت هزینه به افراد در فضاهای مجازی همچون اینستاگرام، یوتیوب و یا استفاده از تبلیغات گوگل کسب و کار خود را به کاربران معرفی کنید. البته نکته بسیار مهم در این قسمت نرخ تبدیل می باشد که به معنای تبدیل بازدیدکنندگان سایت به مشتری می‌باشد.

در واقع برای سوددهی بیشتر نیاز دارید تا افرادی که از سایت شما دیدن می‌کنند، از خدمات شما نیز استفاده نمایند. پس در هنگام تبلیغات حتما سعی کنید، هزینه و زمان خود را در پلتفرم‌هایی استفاده کنید که برای مشتریانتان جذاب است.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

محتوای شما باید دیده شود، بنابراین لازم است در فضاهای مجازی نیز فعالیت خود را آغاز کنید. متناسب با حوزه فعالیت خود می‌توانید از فضاهایی همچون اینستاگرام، توییتر، لینکداین، پینترست، یوتیوب، ردیت و فیس‌بوک بهره ببرید. صفحه ای حرفه‌ای در هر یک از شبکه‌های اجتماعی مذکور ایجاد کرده و علاوه بر قرار دادن محتوا، مطالب سایت خود را نیز تبلیغ کنید.

برای آموزش اینستاگرام مارکتینگ به دوره آموزش اینستاگرام مراجعه نمایید.

ارسال ایمیل به کاربران

بخش مهمی که نباید از آن غافل شوید، یادآوری خدمات و محصولاتتان به کاربران می‌باشد. در واقع با ارسال ایمیل‌های هدفمند و جذاب به کاربران قبلی سایت، می‌توانید آن‌ها را بار دیگر به استفاده از سایت خود ترغیب کنید.

ایجاد فضای مناسب برای انواع دستگاه‌ها

اکثر کاربران سایت‌ها برای ورود به آن از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند. پس بسیار مهم است که سایت طراحی شده بتواند در گوشی های همراه به درستی نمایش داده شود و به عبارتی ریسپانسیو (responsive) یا پاسخگو باشد.

فعالیت در سایت slideshare

یکی از سایت‌های پر مخاطب سایت Slideshare می‌باشد که شما می‌توانید با ایجاد محتوای جذاب در پاورپوینت و قرار دادن آن در سایت مذکور، کاربران علاقه‌مند را به سایت خود جذب نمایید.

بازاریابی مبتنی بر روش tripwires

کلمه tripwires به معنای سیمی است که در نزدیکی زمین کشیده شده و با برخورد افراد به آن تله‌ای را فعال می‌کند. روش بازاریابی مبتنی بر آن نیز به همین شکل کار می‌کند یعنی شما به مخاطب خود محصول یا خدماتی را در پایین‌ترین قیمت ممکن ارائه می‌دهید و پس از آن‌که مخاطب بخاطر قیمت باور نکردنی محصول شما وارد سایتتان شد، کم کم با ارائه پیشنهادهای بهتر او را مشتاق می‌کنید تا محصولات یا خدمات دیگر شما را نیز مشاهده کند.

مصاحبه با افراد نامی در زمینه کاری شما

امروزه بسیاری از افراد خواستار شنیدن حرف‌های افراد موفق و راه‌های رسیدن به آن هستند، بنابراین می‌توانید از اشخاص معروف در زمینه کاری خود دعوت نمایید. با انجام این کار علاوه بر جذب مخاطب از طریق خود مصاحبه، ممکن است مصاحبه شونده از لینک مطلب شما در وب سایت خود استفاده کند که این موضوع نیز به پیشرفت بیشتر شما کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.