ابزارهای متفاوتی برای آنالیز سئو و بازدید سایت وجود دارد. ابزارهایی همچون Similiarweb، Alexa، Analytics، Quantcast ،Semrush ،Moz ،Ahrefs و غیره برای آنالیز هستند. آنالیز سایت به مدیران یک سایت کمک می‌کند اطلاعات و اتفاقات سایت خود را بررسی کنند. با استفاده از این ابزار می‌توان تعداد بازدیدکنندگان سایت، تعداد تبدیل بازدیدکننده به مشتری، گزارش گوگل از نرخ جستجوی کلمات کلیدی و غیره را مشاهده نمود. این ابزار مسیر درست را به شما نشان نمی‌دهند بلکه نشان می‌دهند کدام مسیر اشتباه است.

آنالیز سئو

Ahrefs

Ahrefs یکی از قدرتمندترین ابزارهای انالیز سئو سایت می‌باشد. این ابزار میتواند URL را ارزیابی کند و برای مطالعه عملکردی سئو بسیار مناسب است. همچنین  نگاهی عمیق به الگوهای لینک پشتیبان را نیز فراهم می‌آورد که به شما کمک می‌کند تلاش‌های سئوی خارجی رقیبان را مطالعه کرده و آنها را بهتر اجرا کنید.

Similar Web

یک ابزار داده کاوی و آنالیز سئو برای تحلیل رقابت سایت‌ها برای مشتریان سازمانی می‌باشد که به کاربران خود اطلاعاتی در مورد ترافیک وب و عملکرد مشتریان و رقبا ارائه می‌دهد. این پلتفرم برای شرکت‌های بزرگ که به داده‌های دقیق‌تری نیاز دارند به‌صورت رایگان ارائه نمی‌شود. این ابزار اطلاعات را از چهار منبع مختلف مثل ISP های محلی، ترافیک سایت، اطلاعاتی از کاوشگران وب، اطلاعاتی از وبگردهای ناشناس جمع آوری می‌کند. همچنین تحلیل‌های متفاوتی از اطلاعات همچون تخمین تعداد بازدید کنندگان در ماه، میانگین زمان بازدید بازدید کنندگان، سایت‌های مرجع برتر، بنرهای تبلیغاتی، علاقه مندی های مخاطب و غیره را به ما می‌دهد. البته همه این اطلاعات نیازمند پرداخت هزینه نیست اما اگر عضو بخش ویژه نشوید این اطلاعات به‌طور کامل در اختیار ما قرار نخواهند گرفت.

آنالیز سئو سایت
آنالیز سئو سایت

Woorank

وورنک  سایت شما را در یک مقیاس 100 امتیازی که بر اساس 70 معیار مختلف است، امتیاز می‌دهد. وورنک یک ابزار تحلیل داده است که یک شمارشگر دایره‌ای دارد و سه آنالیزگر با رنگ‌های متفاوتی دارد که هر رنگ معنا و مفهوم خاص خود را می‌رساند. عددی که در شمارشگر دایره‌ای نمایش می‌دهد درصد موارد رعایت شده در گوگل است. رنگ سبز به معنی نکاتی است که به خوبی در سایت خود رعایت کرده‌اید. رنگ قرمز نشان دهنده خطاهایی است که در سئو مرتکب شده‌اید و هرچه سریع‌تر باید رفع شوند. و رنگ زرد مواردی هستند که نیاز به بهبود و بررسی دارند.

Moz

ماز با هدف نظارت و آنالیز سئو و کمپین‌های بازاریابی مورداستفاده قرار می‌گیرد. به کمک ماز می‌توان بر روی کلمات کلیدی خود متمرکز شد. امروزه، این ابزار ویدئوهای آموزشی و توصیه‌های اجتماعی را برای کمک به افراد در کسب مهارت بیشتر در سئو ارائه می‌دهد. در واقع ماز یک ابزار برای بالابردن رنکینگ و بررسی رنکینگ کلمات کلیدی سایت است. با استفاده از این ابزار، امکان ردیابی رنکینگ موتور جستجوی رقبای شما وجود ندارد بنابراین بیشتر وبمستر به منظور تحلیل رقیبان خود، از ابزارهای دیگری استفاده می‌کنند.

Quantcast

این ابزار اطلاعات را بلادرنگ دریافت و سازماندهی می‌کند. هنگامی که در این ابزار اکانت بسازید یک تگ در اختیار ما قرار می‌دهد که با استفاده از این تگ‌ها در سایت‌ها، وبلاگ‌ها، ویدئوها و ویجت‌ها و نرم‌افزارها اطلاعاتی مانند سن مخاطب، جنسیت، نیازها، میزان تعاملات با انواع محتوا را مشخص می‌کند. این ابزار اطلاعات دقیق‌تری درباره سن بازدیدکنندگان، جمعیت شناسی مشتری، حفظ مشتری، تفکیک مشتریان و دیوایس های مورد استفاده توسط آنها را به شما می‌دهد. این ابزار کمک شایانی به صاحبان کسب و کار می‌کند تا تصمیمات تجاری بهتری بگیرند.

Semrush

یک ابزار آنالیز سئو برای شناخت بیشتر رقبا هستند. این ابزارها به وب مسترها یک روش برای ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی هدفمند خود، به صورت ماهانه ارائه می‌دهد.  علاوه بر آن، ردیابی تعداد جستجوهایی که برای آن کلیدواژه‌ها انجام شده را نیز فراهم می‌کند. این ابزار به‌طور کلی به شناسایی میزان سختی کلمات کلیدی، شناخت برترین رقبا، کلمات کلیدی مرتبط و میزان فعالیت رقبا در تبلیغات کلیکی کمک می‌کند.

اگر می‌خواهید در کسب و کار اینترنتی خود موفق شوید، نباید آنالیز سئو سایت خود را فراموش کنید. این کار به شما کمک می‌کند که عملکرد خود را ارزیابی کنید و متوجه شوید در چه مرحله‌ای از موفقیت قرار دارید و تا چه میزان به اهداف خود نزدیک هستید. با استفاده از آنالیز سایت، نقاط ضعف و قوت سایت خود را درمی‌یابید و در جهت رفع مشکلات تلاش می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *