چگونه وبسایت در کسب و کار به ما کمک می‌کند؟

اگر می‌خواهید بیزینس خود را با افزایش مخاطبان به سوی پیشرفت هدایت کنید، باید دست به کار شوید و به صورت آنلاین فعالیت کنید. داشتن وبسایت در کسب و کار به شما بسیار کمک خواهد کرد و سرعت شما را در جذب مشتریان چندین برابر می‌کند.

داشتن وب‌سایت، یکی از راه‌های کلیدی برای جذب مخاطب است.

نقش اینترنت در دنیای امروز

در پایان قرن بیستم، رایانه و پس از آن اینترنت، در تمامی فعالیت‌های روزانه بشر تاثیر‌گذار بوده‌اند و هم اکنون زندگی بدون آن‌ها تقریباً غیر ممکن است. اگر هوشمندانه و درست از اینترنت استفاده کنیم، می‌توانیم علاوه بر رفع نیاز‌ها، به رشد شخصیتی خود کمک کنیم و یا با راه اندازی کسب و کار اینترنتی، از آن کسب درآمد کنیم.

بسیاری از افراد جامعه طبق عادت، نیازهای خود را ابتدا در فضای مجازی جستجو می‌کنند. برای مثال اگر کسی قصد خرید پوشاک را داشته باشد، در آغاز به اینستاگرام و یا وب‌سایت‌های فروش لباس مراجعه می‌کند و در صورت یافتن مورد دلخواه، دیگر زحمت بیرون زدن از خانه را به خود نمی‌دهد.

واضح است در شرایطی که نحوه جستجو برای برطرف کردن خواسته‌ها، کاملاً از گذشته تاکنون تغییر کرده است، کسب‌ و‌ کار‌ها نیز باید خود را با چنین تغییراتی، همواره به روز نگه دارند.
اما به روز بودن یعنی چه؟ تا به حال برایتان پیش آمده است که ایده‌ی نابی به سرتان زده باشد و شما بی‌درنگ، به دنبال ساخت یک پیج اینستاگرام برای کسب درآمد از آن باشید؟ تا چه حد در فروش و یا ارائه خدمات موفق بوده‌اید؟ آیا از نظر شما، تنها داشتن یک پیچ در این شبکه مجازی کافی است؟

فعالیت مجازی در سایت
داشتن یک پیج اینستاگرام، برای رونق کسب و کار شما کافی نیست.

وبسایت در کسب و کار

فعال بودن در دنیای دیجیتال و همچنین مهم‌تر از همه داشتن وبسایت در کسب و کار برای هر گونه شغل، یک ضرورت است. اگر یک بیزینس دارای این مورد نباشد، بسیاری از فرصت‌ها را برای جذب مشتری از دست خواهد داد. تبلیغات، فروش و ارائه خدمات از طریق وب، یکی از تاثیرگذارترین روش‌ها برای رسیدن به موفقیت، در دنیای کارهای آنلاین است.
دارا بودن سایت نه تنها به تعامل بیشتر با مشتریان منجر می‌شود، بلکه به اعتبار شغل شما می‌افزاید و به برند سازی آن نیز کمک می‌کند.
حال قصد داریم دلایل متعدد اهمیت داشتن وب‌سایت را بررسی کنیم.

چرا وب‌سایت؟

محیط کاربری وبسایت متناسب با شغل شما

اگر کالایی برای فروش در دست دارید، به هیچ عنوان از افتتاح یک سایت غافل نشوید! اگر دقت کرده باشید، تقریباً تمامی پیج‌هایی که در اینستاگرام فروش خوبی دارند، پس از مدتی شروع به ارائه کالاها در وب‌سایت خود می‌کنند. چون می‌توانند محیطی را ایجاد کنند که مشتری، متناسب با نیاز خود، خرید کند.
برای تفهیم بهتر، کافی است نگاهی به موفق‌ترین سایت فروش در ایران، دیجی کالا، بیاندازید. اگر قابلیت مقایسه کالاها، درج نظرات به صورت عکس یا ویدئو، امتیازدهی و دسته بندی اقلام وجود نداشت، آیا این سایت به بزرگترین سایت ایرانی در زمینه فروش تبدیل می‌شد؟

افزایش اعتبار، فروش بیشتر

در دنیای امروز، انتظاراتی از طرف مشتریان نسبت به فروشندگان و ارائه دهنده‌های خدمات وجود دارد. صاحبان بیزینس‌ها‌ی موفق، به خوبی می‌دانند که داشتن یک شماره ثابت یا یک آدرس فیزیکی، تا چه میزان می‌تواند به ایجاد حس خوب در مشتری کمک کند. می‌توان گفت داشتن یک وب‌سایت قوی نیز، به تازگی جزو این موارد محسوب می‌شود. زیرا مخاطب با ورود به این محیط، رسمیت و کیفیت بیشتری را حس می‌کند و با خیال راحت‌تری، اقدام به دریافت اقلام و خدمات می‌نماید. همچنین در نظر داشته باشید هرچه محیط کاربری وب‌سایت شما، ساده‌تر و استفاده از آن آسان‌تر باشد، جذابیت آن برای مشتری بیشتر است.

به صرفه‌تر بودن افتتاح وبسایت نسبت به فضای فیزیکی

می‌توان گفت وب‌سایت‌ها، همان مغازه‌های دیروز هستند. با این تفاوت که یک مغازه فیزیکی، نیاز به سرمایه گذاری‌های پرهزینه جهت چیدمان، فضا سازی و… دارد؛ در حالی که یک وب‌سایت می‌تواند حرفه‌ای‌تر، خلاقانه‌تر و کم‌هزینه‌تر، خدمات مورد نیاز را برای مشتری فراهم کند.

صرف هزینه کمتر برای وبسایت
راه اندازی وب‌سایت، راهی کم‌هزینه برای رونق کسب و کار شماست.

حتی گاهی شما دیگر به خرید کالاهای انبوه، برای چیدن در فروشگاه خود نیاز ندارید. تنها کافی است پس از بارگذاری عکس آن‌ها و تایید خرید توسط مشتری، اقلام را از عمده فروشان تهیه کرده و به دست مشتری برسانید.

دیده شدن بیشتر

هنگامی که یک شخص در گوگل، به قصد یافتن کالا یا خدمات، کلید واژه ای را جستجو می‌کند، این مرورگر نتایج را فقط در سایت‌ها به او نمایش می‌دهد. به همین دلیل دارا بودن وبسایت در کسب و کار، به شدت حیاتی است. زیرا حتی اگر شما در اینستاگرام به طور حرفه‌ای فعالیت کنید، در صورت نداشتن وب سایت بخش عمده مخاطبین خود را که از طریق گوگل به جستجو می‌پردازند، از دست خواهید داد.

اگر شما بتوانید با صرف وقت و میزان محدودی هزینه، به تولید محتوای حرفه‌ای در سایت خود بپردازید، مطمئن باشید که با وجود وبسایت در کسب و کار شما، خدمات و کالاهایتان بیش از هر روش دیگری، توسط مشتریان دیده خواهد شد. چرا که امروزه با پیشرفت تکنولوژی و عادت به رفع نیازها در فضای مجازی، امکان ظاهر شدن سایت شما در مرورگر‌ها بیشتر شده و تعداد مراجعین، به نسبت افزایش خواهد یافت

کسب درآمد از طریق تبلیغات در وبسایت

اگر مقبولیت سایت شما، درمیان جستجوگران افزایش یابد مطمئناً خواهید توانست در پذیرش تبلیغات از طرف کسب و کارهای دیگر، در قبال دریافت هزینه، موفق عمل کنید. بنابراین علاوه بر کسب درآمد از طریق کار خودتان، مقدار زیادی دریافتی از روش تبلیغات خواهید داشت.

دادن اطلاعات کامل به مشتریان

یکی از مزیت‌های سایت اینترنتی برای کسب و کار، این است که می‌تواند اطلاعات جزئی‌تری را به مشتریان منتقل کند. برای مثال اگر کالایی برای فروش دارید به راحتی می‌توانید جزئیاتی همانند رنگ، قیمت دقیق، سایز و موجودی را برای خریدار نوشته و برای آن محدودیت تعیین کنید. مثلاً وبسایت به طور خودکار در صورت اتمام موجودی، آن را ناموجود اعلام کند و یا تخفیفاتی را در زمان‌های مختلف، برای کالاهایی خاص قائل شود.

سخن آخر

می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رشد کسب و کار خود به صورت آنلاین، فرم دریافت مشاوره را پر کنید.

اگر به پیشرفت خود و کسب و کارتان می‌اندیشید، مطمئناً تاکنون دریافته‌اید که در دنیای امروز، موفقیت در گرو به‌روز بودن و هوشمندانه تصمیم گرفتن است. بنابراین همین حالا، یک تیم قابل اعتماد بیابید و یک وب‌سایت حرفه ای برای کسب و کار خود راه اندازی کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.