لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟ انواع لندینگ پیج کدامند

صفحه فرود یا لندینگ پیج یکی از ابزار های پرکاربرد در دنیای دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ است. اگر به دنبال افزایش شهرت، ارائه خدمات در بستر اینترنت و کسب درآمد هستید بهتر است این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

همانطور که از معنی لغوی کلمه مشخص است صفحه فرود دروازه ی ورود به سایت است. نخستین صفحه ای که بازدیدکنندگان سایت و یا وبلاگ شما با آن مواجه شده و از طریق آن وارد فضای سایت و محتوای شما می شوند.

صفحه هدف

از لندینگ پیج به عنوان صفحه هدف نیز یاد می شود که اهمیت بسیار زیاد این صفحه را نشان می دهد. اما چرا صفحه هدف؟ زیرا افزایش بازدید سایت و در نهایت فروش شما کاملا وابسته به این صفحه می باشد. بازدیدکنندگان پس از ورود به سایت شما و مشاهده صفحه فرود یا فقط همان صفحه را مرورمی کنند و میبندند یا ادامه داده و وارد قسمت های دیگر از طریق لینک شده و یک اکشن انجام می دهند. شما کدام را می خواهید؟

فرود یک صفحه شاخص با یک هدف و قصد مشخص بوده که به طور مثال برای یک کمپین تبلیغاتی استفاده می شود. ساخت و طراحی لندینگ پیج شما را به چالش میکشد زیرا باید در بهینه ترین حالت ممکن ارائه شده و کاربر پسند باشد تا شما را به هدفتان، یعنی تبدیل کاربر معمولی به مشتری، برساند.

صفحه فرود
صفحه فرود در دنیای دیجیتال

انواع صفحات فرود را بشناسید.

صفحات اصلی، میکروسایت و لندینگ اختصاصی از انواع صفحات فرود هستند. که در ادامه به بررسی هر کدام میپردازیم.

صفحات اصلی:

در صفحات اول کسب و کار شما به طور کلی معرفی شده و در سایت های مختلف ماهیت متفاوتی دارند. به طور معمول صفحه اول سایت، صفحه دسته‌بندی محصولات و یا خدمات ارائه شده که صفحات اصلی وب‌ سایت شما هستند، در دسته صفحات اصلی قرار می گیرند.

میکروسایت:

مکملی از سایت اصلی، با محتوای کمتر و متفاوت از سایت اصلی بوده و آدرس آن نیز به طور کامل فرق دارد. به طور مجزا از سایت اصلی فعالیت کرده و محتوایش نیز فرق دارد.

لندینگ اختصاصی:

کال تو اکشن (Call To Action)، اصلی ترین هدف از این نوع صفحه فرود بوده و تمرکز آن بر روی تبدیل عمل خاص است. سردرگمی کمتری داشته و به ساده ترین شکل ممکن هدف خود را نشان می دهد: تبدیل کاربر به مشتری. معمولا دارای فرم های نظرسنجی، ثبت نام و یا خرید می باشد.

هر سایت نیاز به چند لندینگ پیج دارد؟

همانطور که گفته شد صفحات اصلی سایت که به اصطلاح به آن ها خانه (Home) نیز می گویند یک صفحه فرود کلیدی در هر سایت یا وبلاگ هستند اما الزاما تنها لندینگ پیج آن نبوده به طور مثال کاربران ممکن است از سرچ در گوگل وارد سایت شما شوند پس صفحه ای که به موتور های جستجو معرفی شده نیز حائز اهمیت است.

صفحه ی فرود در سایت
صفحه ی فرود در سایت

لندینگ پیج چه کاربردهایی دارد؟

وقتی در خیابان عبور می کنید اولین چیزی از یک مغازه که نظر شما را جلب کرده و شما را وادار می کند تا وارد آن شوید ویترین آن مغازه است. لندینگ پیج سایت شما، ویترین مغازه ی شما در دنیای دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ است. ایجاد سرنخی برای فروش، ایجاد یک رابطه با کاربران و در نهایت فروش محصولاتتان وابسته به ویترینی است که برای مغازه ی خود طراحی کرده اید.

سوالی که ممکن است برایتان پیش بیاید این است که چگونه یک لندینگ پیج حرفه ای و بهینه داشته باشیم؟

بنر های کمپین تبلیغاتی:

با این صفحات توجه مخاطب را به موضوعی خاص جلب می کنید و بازگشت سرمایه را از کمپین های تبلیغات دارید.

دمو:

در بازه زمانی خاص بخشی از خدمات به صورت رایگان ارائه شده و حتما در صفحات لندینگ بر این موضوع تاکید شود.

معرفی محصول:

برای تعدادی از محصولات خاص خود صفحه فرود جداگانه طراحی کنید و توجه مشتری را به آن محصول جلب کنید تا فروش را بالا ببرید.

تماس با ما:

یک صفحه ی تماس با ما حرفه ای داشته باشید و در آن به اکثر سوالات مهم کاربران پاسخ دهید. در واقع با مخاطب در ارتباط باشید و نگذارید این ارتباط یک طرفه و فقط از سمت مشتری باشد.

ارسال ایمیل:

ایمیل مارکتینگ مناسب کاربرانی است که شما را میشناسند و آشنایی اولیه با شما را دارند. می توانید با ارسال ایمیل های مرتبط آن ها را ترغیب به بازگشت به سایت خود کنید.

چند نکته مهم در ساخت صفحه فرود:

طراحی این صفحه را متناسب با هدفتان انجام دهید.

محتوای مخصوص به خودتان در این صفحه بارگذاری کرده و کپی نکنید.

با کاربران تعامل و ارتباط داشته باشید.

بهتر است لینک های خارجی در این صفحه قرار ندهید.

کاربر را سردرگم نکنید و خدماتی رایگان در این صفحه برایش بگذارید.

از ویدئو کلیپ و پرسش و پاسخ استفاده کنید.

احساساتشان را تحریک کنید و آن ها را وادار کنید تا زمان بیشتری را در سایت بگذرانند.

در آخر خوب است بدانید:

در اولین برخورد با یک سایت ایده ای درباره آن ندارید به همین علت لندینگ پیج یک سایت موفق اهمیت بسیار بالایی در افزایش مخاطب، تعداد کلیک، بازدید و فروش دارد. طراحی صفحه فرود باید بادقت بالایی انجام شود و نباید به سادگی ازش عبور کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.