هفت نکته مهم در اینستاگرام مارکتینگ

برای پیشرفت و ترقی در اینستاگرام مارکتینگ و فضای مجازی یک سری نکات مهم وجود داشته که باید به آن ها توجه کنید. تا نتیجه درست را به دست آورید.

1. حساب اینستاگرام خود را به حالت بیزینسی در بیاورید

امکاناتی که اینستاگرام برای حساب های بیزینسی و یا کریتور قرار داده است بسیار بیشتر از حساب های معمولی می باشد. آمار و اطلاعات پست ها و استوری هایی که به اشتراک می گذارید، ثبت اطلاعات تماس، درج لینک اطلاعات و امکان تبلیغات در اینستاگرام همگی از امکانات کاربردی حساب های بیزینسی می باشند. شما می توانید به سادگی آمار کاربرانی که از پست شما دیدن کرده اند، لایک و به اشتراک گذاشته اند را به دست آورده و بر طبق آن فعالیت کنید و با کاربران تعامل صحیح داشته باشید.

2. شناسایی مخاطبان خود در صفحه اینستاگرام

باید بدانید برای چه کسانی فعالیت می‌کنید؟ هدف شما از این فعالیت چه بوده و چه چیزی از کاربران می خواهید؟ با شناسایی سن، جنسیت و خصوصیات اخلاقی دنبال کننده های خود با توجه به نیاز هایی که دارند تولید محتوا کرده و جذب فالوئر بیشتری، خواهید داشت.

شناسایی مخاطب در اینستاگرام
شناسایی مخاطب هدف در اینستاگرام

3. انتخاب اسم و تصویر مناسب

برای حساب اینستاگرام خود اسمی انتخاب کنید که راحت بوده و در ذهن باقی بماند. همینطور باید در سرچ های اینستاگرام به سادگی پیدا شده و معنادار باشد. به طور مثال می‌توانید از ترکیب نام و شغلتان یک یوزرنیم برای خود بسازید : ساراگرافی برای یک پیج عکاسی. نکته بعدی انتخاب عکس پروفایلی است که در نگاه اول بیننده را جذب کرده و واضح باشد. اولین تصویری که کاربر از شما می بیند عکس پروفایل شما می باشد.

4. محتوای جذاب و غیر تکراری بسازید

کاربران در اینستاگرام به دنبال متن های طولانی و حوصله سر بر نیستند و با کپی کردن محتوا از دیگر پیج ها به زودی دنبال کننده های خود را از دست می دهید. یکی از مهم ترین اصل ها در اینستاگرام مارکتینگ خلاقیت و نوآوری می باشد. سعی کنید در تولید محتوا خلاقیت داشته و بیننده را به وجد آورید. قدرت عکس ها و فیلم های جذاب با نوشته های کوتاه را فراموش نکنید.

محتوای جذاب در اینستاگرام
محتوای جذاب و غیر تکراری در اینستاگرام

5. کار کردن با هشتگ ها در اینستاگرام

هشتگ ها در اینستاگرام پست ها را طبقه بندی کرده و در هر هشتگ پست های مرتبط با هم قرار میگیرند. بنابراین با هشتگ گذاری درست بر روی پست ها می توانید آمار بازدید پست و پیج از طریق هشتگ را بالا ببرید. اما به یاد داشته باشید که هشتگ زیاد نتیجه ی عکس داشته و جالب نیست. از هشتگ های مناسب با فضای پیج و در انتهای کپشن پست ها استفاده کنید.

6. استوری های اینستاگرام

مهم تر از پست ها استوری های صفحه اینستاگرام شما می باشند. سعی کنید در طول روز پیج شما بدون استوری نبوده و تعادل را حفظ کنید. استوری ها بعد از 24 ساعت حذف شده و ماندگار نیستند. بنابراین در طول روز فقط به یک استوری بسنده نکنید. می توانید از روند کار، زندگی روزمره، نظر کاربران و… استوری گذاشته تا حس همدلی با فالوئر های خود را بالا ببرید.

استوری اینستاگرام
تولید محتوای جذاب برای استوری اینستاگرام

7. تعامل با کاربران

با دنبال کننده های خود در اینستاگرام تعامل داشته باشید و در ارتباط باشید. هدف شما فقط اینستاگرام مارکتینگ نمی باشد. پیغام ها (دایرکت) و کامنت ها را به هیچ وجه بی پاسخ به حال خود رها نکنید. زیرا با این روند باعث می شوید تا کاربران با شما احساس نزدیکی کرده و حتی شما را به اطرافیان خود نیز معرفی کنند که این خود یک تبلیغات رایگان و موثر می باشد.

جذب مخاطب در اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.