چگونه ترافیک سایت را به مشتری تبدیل کنیم؟

بازاریابی دیجیتال می تواند مشتریان را به وب سایت شما هدایت کند. اما بالا بودن ترافیک سایت همیشه به درآمد تبدیل نمی شود و این یکی از رایج ترین مسائلی است که صاحبان مشاغل آنلاین، فروشندگان و بازاریابان با آن مواجه هستند. ما با پیروی از برخی روش ها می توانیم به هدف خود دست پیدا کنیم. در ادامه این روش ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

تبدیل ترافیک سایت به مشتری

زمان بارگذاری سایت

اگر زمان بارگذاری سایت شما طولانی باشد، مخاطبان شما همیشه یک گزینه جایگزین خواهند داشت و آنها شروع به جستجوی وب سایت دیگری می کنند. پس زمان بارگذاری سایت خود را تا حد ممکن کاهش دهید.

بلاگ

بلاگ نیز یکی از روش های ارتباط با مشتریان است که به شما در جلب اعتماد کمک می‌کند. بلاگ‌نویسی منظم باعث می‌شود کسب و کار شما قابل اعتماد و فعال بنظر برسد. مشتریان شما سوالاتی دارند که باید پاسخ داده‌شوند و پاسخ دهی به آن ها یعنی شما برای مشتریان خود ارزش قائل هستید و به آن ها اهمیت می‌دهید.

محتوای جذاب

اکثر بازاریابان و وب سایت ها بر روی کلمات کلیدی تاکید می کنند زیرا معتقدند کلمات کلیدی باعث افزایش رتبه سایت می شود اما آن ها باید توجه داشته باشند که مشتریان اصلی آن ها موتور های جست و جو نیستند بلکه مردم هستند که ترافیک سایت را بالا می برند. بنابراین باید محتوایی تولید کنیم که مخاطب را جذب کند. برای جذابیت محتوا باید به طرح سایت، اطلاعات موجود در آن، نیاز مخاطب و … توجه شود. پس بهتر است از تصاویر گرافیکی و ویدئو های جذاب بیشتری در سایت خود استفاده کنید.

وادار به بازگشت(هدف گذاری)

اکثر مشتریان در بازدید اول از وب سایت شما چیزی خریداری نخواهند کرد. بهترین روش آن است که، مخاطب را وادار به بازگشت به وب سایت خود کنید. همه ما تلاش کرده ایم مخاطب را مجدد به وب سایت خود بازگردانیم. هدف گذاری مجدد نوعی تبلیغات است که محصولاتی را که کاربر در گذشته با آن ها در تعامل بوده است را در بستر دیگری قرار می دهد، تا آن ها را برای خرید آن محصول به وب سایت بازگرداند. یکی از مهم ترین روش ها برای بازگشت مخاطب به سایت تان این است که ایمیل یا شماره تماس مخاطب را در لحظه ورود به سایت دریافت کرده و با ارسال ایمیل و یا پیامک وب سایت خود را به آنان یادآوری کنید.

ارتباط شخصی

یک وب‌سایت فقط یک کارت ویزیت مجازی نیست. وب‌سایت شما ابزار قدرتمندی برای کمک به شما در برقراری ارتباط با افراد علاقه مند به کسب و کارتان است. هنگامی که یک مشتری وارد وب‌سایت شما می‌شود، باید بیش از یک راه ارتباطی برای ارتباط با شما داشته باشد.در هر بازاری ارتباط با مشتریان و تبدیل آن‌ها به ترافیک سایت مهم‌ترین نقش سایت شماست.

زبان مشتری

محتوای وب سایت شما باید بیانگر حرف ها و احساسات مشتریان شما باشد. افراد به صورت احساسی تصمیم می گیرند و سپس از منطق برای توجیه آن احساسات استفاده می کنند. ما باید مطمئن شویم که اولین کلماتی که مشتریان ما می خوانند نشان می دهد که دقیقاً احساس آن ها را می دانیم و مشکل یا خواسته آن ها را درک می کنیم. بازدیدکنندگان وب‌سایت‌تان باید احساس کنند دیده و شنیده می‌شوند.

نسخه های رایگان

در بسیاری از وب‌سایت‌هایی که ابزارها یا برنامه‌های کاربردی را به‌عنوان یک سرویس ارائه می‌کنند، از نسخه‌های رایگان به عنوان تعامل استفاده می‌شود. بدیهی است که وقتی کاربر کلمه “رایگان” را می بیند به آن محصول بسیار علاقه مند می شود زیرا می داند که استفاده از این ابزار یا برنامه نیازمند پرداخت هزینه نیست. این استراتژی به دلیل نرخ تبدیل بالای آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اکثریت قریب به اتفاق صفحاتی که از این مدل کسب و کار استفاده می کنند دارای چندین نسخه هستند که بسته به نسخه دارای عملکردهای متفاوت و با قیمت متفاوت خواهد بود. هدف این است که یک نسخه رایگان به مدت چند روز به کاربر ارائه شود تا بتواند آن را امتحان کند و بر اساس تجربه خود از ابزار، پس از پایان نسخه رایگان، بخواهد بسته به نسخه ای که به بهترین وجه با نیازهای او مطابقت دارد، هزینه بپردازد. در مورد عملکردهای مختلف مهم است، برای نسخه رایگان، کارت اعتباری کاربر را درخواست نکنید زیرا باعث سلب اعتماد مشتریان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.