چگونه اعتبار دامنه (DA) را افزایش دهیم؟

اعتبار دامنه Domain Authority و یا به اختصار DA در واقع اعتبار و یا قدرتی است که موفقیت و رتبه یک سایت را نشان می دهد. اینکه یک سایت رتبه خوبی در موتور های جستجو داشته باشد به عوامل مختلفی بستگی دارد. هر چه اعتبار سایت شما بالاتر باشد یعنی به الگوریتم ها و معیار های گوگل نزدیک تر است. این سنجش، راه حلی است که از شرکت MOZ برای تعیین کیفیت سایت ها و آنالیز داده ها ارائه شده است. در این تحلیل عملکرد موتور جستجو، به سایت ها امتیازی بین 1 تا 100 داده می شود.

چرا به اعتبار دامنه احتیاج داریم؟

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که به طور کل چه احتیاجی به DA می باشد؟ و چرا باید درباره آن بیشتر بدانیم؟

از مهم ترین دلایل آن این است که می توانید در مورد وب سایت خود اطلاعات مفیدی دریافت کنید. یعنی بدانید از نظر کیفی در چه جایگاهی قرار دارد و برای داشتن سایتی با کیفیت تر و پر بازدیدتر چه کار هایی نیاز است تا انجام دهید . هر چند به طور دقیق نمی توان گفت هر چه نمره بیشتری در اعتبار سنجی MOZ دریافت کنید، جایگاه بالاتری در گوگل نیز خواهید داشت. اما به طور کلی می تواند یک راهنمای خوب در این مسیر باشد. همین طور می توانید با سنجش اعتبار دامنه شرکت های رقیب و وب سایت ها، از جایگاه آن ها مطلع شده و از آن ها الگو برداری کنید و فقط به اطلاعات خودتان متکی نباشید.

افزایش اعتبار دامنه سایت

DA و PA و DR چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

PA و یا اعتبار صفحه روند و معیاری مشابه با اعتبار دامنه یا همان DA دارد. همانطور که DA اعتبار و وضعیت یک دامنه را ارزیابی کرده، Page Authority نیز رتبه یک صفحه در دامنه سایت شما را بررسی می کند. Domain Rating که با نام اختصاری DR شناخته می شود نیز فارغ از تعداد بازدید و یا نام برند به دامنه موجود رتبه و امتیاز می دهد.

Domain Authority چگونه محاسبه می شود؟

همان طور که گفته شد این اعتبار سنجی از طرف شرکت ماز ارائه شده است، که در این آنالیز سایت ها نمره ای بین 1 تا 100 دریافت می کنند. و طبیعتا هر چه این نمره به 100 نزدیک تر باشد، سایت نیز از نظر کیفی بهتر می باشد. اما برای این ارزش بندی از طرف شرکت ماز چه ویژگی هایی حائز اهمیت می باشند؟

از مهم ترین معیار ها لینک های ورودی و یا بک لینک ها می باشند. هر چه دامنه های بیشتری به سایت شما لینک داده شده باشند اعتبار دامنه شما نیز بالاتر خواهد بود. هر چند کیفیت این لینک ها و ارتباط آن ها با سایت شما نیز حائز اهمیت می باشد. یعنی کیفیت وب سایتی که به شما لینک داده می شود در بالا رفتن اعتبار سایت شما موثر است. کیفیت محتوای وب سایت خودتان نیز در مرحله ی بعدی سنجش می باشد. محتوایی که تولید می کنید نباید در هیچ موردی کپی شده باشد. باید بتوانید به صورت اختصاصی محتوا تهیه کرده و با توجه به نیاز کاربران وب سایت باشد. رعایت اصول سئو چه به صورت داخی و چه به صورت تکنیکال تاثیر مستقیم بر روی بالا رفتن اعتبار دامنه شما دارد. باید ساختار بهینه سایت رعایت و وب سایت از جایگاه مناسبی برخوردار باشد.

سئو چیست و چه تاثیری در عملکرد وب سایت ما می گذارد؟

DA وب سایت خود را چگونه چک کنیم؟

برای افزایش اعتبار دامنه خود در ابتدا باید بدانید در حال حاضر سایت شما از چه DA برخوردار است. یکی از ابزار های رایگان برای تشخیص، Ahrefs می باشد. بدون نیاز به ثبت نام می توانید دامین آتوریتی خود یا هر وب سایت دیگری را دریافت کنید. اما از معتبر ترین روش ها، اضافه کردن افزونه MozBar (که یک نوار ابزار رایگان سئو می باشد) به مرورگر کروم می باشد.

افزایش دامین آتوریتی و نزدیک شدن به 100

سئو و بهینه سازی سایت

در اولین مرحله برای پیشرفت اعتبار دامنه بر روی بهینه سازی سئو داخلی و سئو خارجی سایت کار کنید. گرافیک و صفحه فرود سایت و محتوا وبسایت را تقویت کنید. همچنین علاوه بر لینک دهی خارجی بر روی لینک های داخلی سایت نیز توجه لازم را قرار دهید. زیرا لینک دهی داخلی علاوه بر این، ایندکس کردن کل سایت را برای موتور های جستجو راحت تر می کند، همچنین باعث می شود تا کاربران به سادگی به موضوعات مورد نیاز خود راهنمایی شوند.

کلمات کلیدی و لینک دهی مرتبط

کلمات کلیدی یکی دیگر از ویژگی های مهم در بالا بردن اعتبار دامنه می باشد. سعی کنید در تولید محتوا و سئو سایت از کلمات کلیدی مرتبط بیشترین استفاده را داشته باشید. همچنین محتوایی که تولید می کنید باید بتواند قابلیت لینک دهی مرتبط داشته باشد. هر کلمه یا جمله ای را بی دلیل لینک خارجی و یا داخلی ندهید.

سئو

ریسپانسیو بودن وبسایت و سرعت سایت

رسپانسیو بودن وب سایت را در نظر بگیرید. امروزه اکثر افراد با استفاده از گوشی های همراه وارد سایت های مختلف می شوند. بنابراین ضروری است تا سایت شما بتواند در دستگاه های هوشمند متفاوت سایز مناسب گرفته و دسترسی راحت داشته باشد. زیرا تمامی این موارد برای گوگل حائز اهمیت می باشد. در مرحله ی بعدی بر روی سرعت سایت خود کار نمایید. یک سایت با بهترین محتوا و لینک دهی اگر سرعتی کند داشته باشد به هیچ نتیجه ای نخواهد رسید. در واقع یکی از سیگنال هایی که در الگوریتم رتبه بندی گوگل شناخته شده است همین می باشد.

با مخاطبان در ارتباط باشید

بهتر است بدانید ارتباط با مخاطبین یکی از موثر ترین روش ها در بالا بردن DA یا اعتبار دامنه می باشد. با تعامل و پرسش و پاسخ علاوه بر تاثیر گذاری در ریتینگ گوگل، اعتماد بالای کاربران را نیز بدست خواهید آورد. همینطور باعث می شوید تا کاربران در صفحات مجازی مختلف در مورد شما و سایت شما صحبت کنند، که این لینک دهی و سیگنال دهی در صفحات مجازی خود یک راه برای افزایش اعتبار دامنه است.

صبور باشید

در آخر مهم است بدانید اعتبار دامنه سایت یک رقم ثابت برای همیشه نخواهد بود. و بالا و پایین بسیار خواهد داشت. بنابراین اگر در حال حاضر DA یا اعتبار دامنه سایت شما رقمی پایین تر از حد انتظار شما دارد نگران نباشید. به سادگی با رعایت نکات گفته شده می توانید این رقم را تا حد زیادی افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.