رپورتاژ چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

اگر صاحب سایت و کسب و کار باشید شاید کلمه رپورتاژ آگهی و تاثیر بسزای آن در سئو را شنیده باشید. به طور کل مردم علاقه ای به تبلیغاتی که عیان باشد ندارند. به همین علت در طول سالیان افراد در حوزه کاری تبلیغات سعی کرده اند تا با محتوا های متفاوت و چیدن سناریو های متنوع نظر افراد را جلب نمایند. کلمه‌ی رپورتاژ در لغت به معنای گزارش است. و اما کاربرد آن به عنوان نوعی از تبلیغ بوده که به صورت ناخودآگاه نظر مخاطبان را جلب می کند. و در نهایت به سوی هدف نهایی یعنی خرید محصولات مورد نظر و یا دریافت خدمات روانه می‌کند.

تبلیغات و تولید محتوا به صورت رپورتاژ میتواند به صورت متن، ویدئو، عکس و یا صوت باشد. اگر دنبال کننده اینفلوئنسرها در دنیای مجازی باشید، قطعا شاهد تبلیغات زیر پوستی بسیاری در ویدئوهای آن ها بوده اید. تولید محتوا برای تبلیغات به صورتی که بیننده را جذب کند نیاز به مهارت و دانستن نکات بسیاری دارد. در ادامه با ما در “گروه فناوری و هنری آن” همراه باشید تا کمی بیشتر درباره رپورتاژ بدانیم.

تبلیغات حرفه ای
رپورتاژ آگهی و تبلیغات دنیای مجازی

رپورتاژ آگهی در تبلیغات اینترنتی

تولید نوعی محتوا برای معرفی کسب و کارتان، خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید را رپورتاژ آگهی می‌گویند. در این محتوا نباید بیش از حد به شما و خدماتی که ارائه می‌دهید اشاره شود. در حد چند کلمه کلیدی و لینک دهی به وب سایت شما کافی می‌باشد. بهتر است واقعیت ها به طور کامل بیان شده و تعریف بیش از حدی در کار نباشد. متن رپورتاژ بیشتر در سایت های پربازدید خبری و غیر خبری و با کلیک بسیار منتشر می‌شوند. رپورتاژ آگهی در نظر گوگل و سئو سایت اهمیت بسیاری دارد. و اگر به صورت درست و حرفه ای انجام گیرد می تواند تا چند لول سایت شما در مقیاس های گوگل بالا ببرد.

انواع رپورتاژ ها

رپورتاژ آگهی در سه دسته بندی متفاوت تعریف می‌شود. معروف ترین آن به صورت متنی بوده و محتوا تصویری و خبری در دسته بندی های بعدی قرار خواهند گرفت. در دسته اول رپورتاژ معمولی، بسیاری از مجله ها و روزنامه ها برای درآمد بیشتر و با اهداف تبلیغاتی با انتشار مقالاتی به توضیح و تعریف کسب و کار شما می‌پردازند. حال موضوع محتوا و مقاله می‌تواند آموزشی، شرح حال و … باشد. این روش از رپورتاژ قدمتی طولانی داشته و در نشریات چاپی نیز انجام می‌گرفته است. با گذشت زمان و فراگیری دنیای دیجیتال این فعالیت ها بر بستر اینترنت ادامه یافت.

رپورتاژ ویدئویی پربازده ترین و اما می‌توان گفت هزینه‌بر ترین در بین دسته بندی های رپورتاژ آگهی می‌باشد. در دنیای دیجیتال و تکنولوژی ویدئو مارکتینگ جایگاه ویژه ای دارد. یک ویدئو با تصاویر گرافیکی جذاب، صدا و صوتی که فرد را وادار به ادامه کند و یا فیلمی کوتاه برای معرفی محصول و خدمات همگی برای جلب توجه مخاطب شما می‌باشند. این ویدئو ها را می‌توان در فضای مجازی همچون اینستاگرام، تلگرام و وب سایت های متنوع پخش نمود. افزایش اعتباری که از این دست محتوا ها به دست خواهید آورد به هیچ عنوان قابل مقایسه نمی‌باشد.

و آخرین دسته انتشار رپورتاژ آگهی ها در سایت های خبری است. در این رپورتاژ آگهی اطلاعات یک برند تهیه شده و هدف اطلاع رسانی در مورد کسب و کار می‌باشد. با پیشرفت و افزایش مخاطب وبلاگ ها، انتشار رپورتاژ خبری در سایت های معتبر یک راه بسیار مهم در تبلیغات برند های مختلف شده است. بهتر است تا محتوا به صورتی نوشته شود تا تبلیغاتی بودن متن به راحتی قابل فهم نباشد. و در این صورت اعتمادی که مخاطب به مقاله خواهد کرد بسیار بیشتر از پیش خواهد بود.

تبلیغات
جذب مخاطب و فروش بیشتر هدف اصلی رپورتاژ آگهی

مزایای رپورتاژ آگهی

همان طور که تا این قسمت از مقاله گفته شد رپورتاژ آگهی مزایای بسیاری برای انواع مختلفی از کسب و کار ها دارد. و همچنین یک تبلیغات بی‌نظیر نیز برای برند ها می باشد. و اما در ادامه می‌خواهیم به صورت اختصاصی تر به توضیح هر کدام از مزایا بپردازیم.

قابل استفاده برای عموم

در بسیاری از روش های تبلیغاتی نیاز به بزرگ بودن برند و کسب و کار می‌باشد. و اما در این روش فرقی ندارد برند شما بسیار بزرگ و یا کوچک و محدود باشد. با هر هدفی که در ذهن دارید با نوشتن یک رپورتاژ آگهی حرفه ای و انتشار آن می‌توانید قدم بزرگی در معروفیت کسب و کار خود داشته و مخاطبان بسیاری را جذب نمایید.

ساخت برند معتبر و دیده شدن

با انتشار رپورتاژ آگهی در کانال ها و سایت های مختلف آگاهی از برند شما افزایش می‌یابد. به همین علت افراد بیشتری با کسب و کار و روش های بازاریابی شما آشنا می‌شوند. هر چه تعاملات شما با افراد بیشتر شود در نهایت فروش بیشتری نیز خواهید داشت. اعتمادی که مخاطب با بیشتر دیدن برند شما در کانال های خبری و سایت های معتبر و به روز کسب می کند، غیر قابل مقایسه با هر روش دیگری است.

هزینه مناسب رپورتاژ آگهی خبری

هر چند هزینه مناسب بودن را نمی‌توان در مورد رپورتاژ ویدئویی بیان نمود. اما در بخش خبری و معمولی بودجه در نظر گرفته شده بسیار به صرفه خواهد بود. البته بستگی بسیاری به قوی بودن محتوا و جذب مخاطب نیز دارد. در این صورت ممکن است بسیاری از کانال ها برای جذب بیشتر مخاطب به صورت رایگان نیز تبلیغات محتوای شما را انجام دهند. بنابراین مهم ترین بحث در آگهی ها جلب کننده بودن محتوا می‌باشد.

سئو سایت و بهبود آن

یکی از بهترین روش ها در گرفتن بک لینک و بهبود سئو خارجی سایت، رپورتاژ آگهی است. با انتشار در یک سایت پر مخاطب، علاوه بر کلیک تعداد بالا بر روی کلمات کلیدی مورد نظر، لینک فالو نیز دریافت خواهید کرد. این امر موجب بالا رفتن رتبه شما در گوگل نیز خواهد شد.

تبلیغات بدون نشانه
تبلیغات در رپورتاژ آگهی بدون نشانه است.

نکات مهم در تهیه محتوا

اگر در نظر دارید تا خودتان برای روپورتاژ آگهی مقاله تهیه کنید به نکاتی که در ادامه خواهیم گفت حتما عمل نمایید:

ساختار درست نوشتن متن را باید پیدا کرده و بر طبق همان بنویسید. اگر طبق چارچوبی که مد نظر گوگل است پیش نروید به نتیجه مورد نظر نیز نخواهید رسید. به صورت مستقیم تبلیغ نکرده و در حاشیه اشاره نمایید. برقراری ارتباط باید به صورتی باشد که مخاطب احساس راحتی داشته و حس تبلیغات به او دست ندهد. استفاده از تیتر های جذاب و کلمات کلیدی را دست کم نگیرید. متن و یا ویدئو خود را کاربردی آماده کرده و به طور خلاصه وقت مخاطب را هدر ندهید. استفاده از تصاویر جذاب در محتوای متنی را فراموش نکرده و مفید باشید. و در نهایت مهم ترین نکته کپی نباشید. محتوای ویدئویی, عکس و یا متن هر کدام در صورت کپی بودن هیچ ارزشی نخواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.