امروزه با توسعه بازاریابی آنلاین و بازار مدرن در انواع حوزه‌های شغلی مواجه هستیم. این روند علاوه بر اینکه برای صاحبان کسب و کار مفید است، برای خریداران و کاربران نیز خالی از لطف نیست. دیجیتال مارکتینگ روش‌های متنوعی دارد که با توجه به نیاز کار و سلیقه مخاطب می‌توانید از روش‌های مختلف آن در جهت رشد و توسعه کسب و کارتان استفاده کنید. گروه فناوری و هنری ان فعال در ارائه خدمات در انواع روش‌های توسعه تجارت الکترونیک ( دیجیتال مارکتینگ) با داشتن تیم قوی و ماهر، به شما در این مسیر کمک می‌کند تا بتوانید با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان به اهداف بزرگی برسید.

معرفی دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا تجارت الکترونیک، به نوعی بازاریابی گفته می‌شود که توسط ابزار هوشمند و توسط اینترنت انجام می‌شود. این نوع بازاریابی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد امروزه بسیار فراگیر شده و همه افراد اعم از کاربر و کارفرما به انجام امور روزمره خود از این طریق ترغیب شدند. توسعه تجارت الکترونیک در همه جای جهان به سرعت در حال انجام است و کسب و کارهای داخلی که خواهان پیشرفت هستند نیز در تلاش برای قرار گیری در این مسیر هستند.

دیجیتال مارکتینگ امکان تعامل سریع، راحت و بدون محدودیت را برای صاحبان کسب و کار و کاربران آن‌ها فراهم می‌کند. بر خلاف بازار سنتی که محدودیت جغرافیایی و زمانی بر آن حاکم است و هزینه‌های بالایی برای راه اندازی و گسترش دارد، تجارت آنلاین، فرایندی هوشمند، کم هزینه و پر بازده است. روش‌های متعددی که در این نوع کسب و کار وجود دارد، گزینه‌های متنوعی را در اختیار شما می‌گذارد تا از هر روشی که میخواهید بتوانید در تجارت الکترونیک فعالیت داشته باشید. حتی برای کسب و کارهایی که خواهان توسعه بی حد و مرز هستند، امکان به کار گیری تمام روش‌های دیجیتال مارکتینگ نیز فراهم است.

چک لیست روش های دیجیتال مارکتینگ

چک لیست روش های دیجیتال مارکتینگ
  • بازاریابی موتور جستجو SEM
  • بهینه سازی موتور جستجو SEO
  • بازاریابی با شبکه های اجتماعی SMM
  • بازاریابی محتوایی
  • بازاریابی از طریق ایمیل
  • بازاریابی پیامکی
  • بازاریابی از طریق تبلیغات کلیکی PPC
  • افیلیت مارکتینگ (بازاریابی همکاری)

بازاریابی موتور جستجو SEM

SEM به معنای بهینه بهینه سازی و بازاریابی برای موتور جستجو گوگل است. این بهینه سازی گاهی به صورت معمول و رایگان SEO انجام می‌شود و گاهی برای وب سایت‌هایی که ترافیک بیشتری می‌خواهند و با سئو نمی‌توانند به رتبه دلخواه برسند، بهینه سازی پولی انجام خواهد شد. این سایت‌ها علاوه بر ترافیک طبیعی که با بهینه سازی دریافت می‌کنند، روشی برای بهینه سازی برایشان وجود دارد که با پرداخت پول و تبلیغات پولی انجام می‌شود. وب سایت‌هایی که به دنبال رشد خیلی چشمگیر هستند و با بهینه سازی معمولی و رایگان نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند، با پرداخت هزینه، بهینه سازی پولی را بر وب سایت خود اعمال می‌کنند. با توجه به نوع وب سایت و میزان رقابتی که در حوزه کاری یک سایت وجود دارد، بابت عملکردهای متنوع، هزینه‌هایی تعیین می‌شود.

بهینه سازی موتور جستجو SEO

موتور جستجوی گوگل با توجه به الگوریتم‌های خاصی وب سایت‌ها را طبقه بندی و مطالب آن‌ها را ایندکس می‌کند. بهینه سازی یک سایت اولین گام پس از طراحی آن است که اگر به صورت درست و اصولی انجام نشود، طراحی سایت ممکن است بی بازده و بیهوده واقع شود. این فرایند بهینه سازی به دو صورت رایگان و پولی انجام خواهد شد.

از روش‌های موثری که امروزه اکثر کسب و کارهایی که به دنبال توسعه هستند، به سراغ آن می‌روند، طراحی سایت است. برای اینکه یک وب سایت بتواند رتبه مناسبی در گوگل بگیرد و در جایگاه خوبی قرار گیرد، نیاز به سئو دارد. سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتور جستجوگر گوگل است. این فرایند از ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود که موجب بیشتر و بهتر دیده شدن وب سایت شما می‌شود. با قرار گیری سایت شما در نتایج برتر جستجو کاربران، نرخ کلیک یا CTR صفحات سایت بالا می‌رود و این ترافیک جذب شده، موجب برند سازی و افزایش درامد خواهد شد. بازدیدکنندگانی که از جانب گوگل وارد صفحه سایت می‌شوند، مانند مراجعه کنندگان حضوری در بازار سنتی، با شما تعامل بهتری میگیرند و با آشنایی با خدماتتان به مشتری‌های ماندگار تبدیل خواهند شد.

سئو و بهینه سازی سایت اصول و روش‌هایی دارد که مطابق استراتژی‌ها و الگوریتم‌های روز ارائه شده از جانب گوگل باید بر روی وب سایت توسط کارشناسان این حوزه اعمال شود. این روش بهینه سازی هزینه‌ای ندارد و به صورت رایگان در گوگل اعمال می‌شود.

بهینه سازی موتور جستجو

بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی SMM

شبکه‌های اجتماعی مختلف امروزه بستری پربازدید هستند که اکثر افراد زمان زیادی از روز خود را در آنجا می‌گذرانند. استفاده از این بستر تعامل، برای بازاریابی، کاری هوشمندانه است. برند سازی با داشتن اکانت‌های فعال و جذاب در شبکه‌های اجتماعی از پربازده‌ترین روش‌ها در دیجیتال مارکتینگ است. در این بسترها می‌توان با فعالیت اصولی طبق الگوریتم‌های مورد تاییدشان، با تولید محتواهای متنی، ویدیویی و تصویری جذاب و متناسب با زمینه کاری اقدام به جذب کاربر، تعامل بیشتر، برند سازی و کسب درامد کرد.

برای دریافت خدمات پشتیبانی اینستاگرام کلیک کنید.

بازاریابی محتوایی

بازاریابی محتوا

در این روش بازاریابی، با ارائه محتواهایی متناسب با نوع فعالیت و کسب و کار، اقدام به جلب توجه و جذب کاربر می‌شود. این استراتژی از روش‌های بسیار موثر در جذب و جلب اعتماد کاربران است تا با تعامل بهتر، کاربران را تشویق به همکاری و خرید کنید. اگر بازاریابی محتوایی به صورت اصولی انجام شود، نرخ بازدید وب سایتتان چند برابر خواهد شد و با ارائه مطالب جذاب، مفید و موثر، نظر کاربران را به خود جلب خواهید کرد.

استمرار از اصول مهم در این گونه بازاریابی است. اگر طبق برنامه ریزی و به صورت اصولی مطالب ارزشمند را در سایت خود قرار کنید، می‌توانید با بکارگیری اصول بهینه سازی محتوا، برند سازی کنید، حجم ترافیک سایت را بالا ببرید و مشتری‌های دائمی داشته باشید. تولید محتوا صرفا برای وب سایت انجام نمی‌شود. در هر کدام از روش‌های دیجیتال مارکتینگ اعم از ایمیل، پیامک، شبکه اجتماعی و … مطالبی که با کاربرانتان به اشتراک می‌گذارید، راه تعاملی و خط ارتباطی شما با آن‌ها است پس از اهمیت بالایی برخوردار است. جهت دریافت خدمات تولید محتوا متنی می‌توانید از کارشناسان ما در گروه فناوری و هنری “آن” کمک بگیرید.

مقاله پیشنهادی: تولید محتوا برای سایت چیست و چه کاربردی دارد؟

بازاریابی از طریق ایمیل

این روش، از روش‌های بازاریابی است که مدت‌ها است از گسترش فعالیت‌های آنلاین همراه آن بوده است. امروزه به دلیل توسعه و روی کار آمدن روش‌های تعامل کارآمدتر و سریع‌تر، ایمیل به طور روزمره توسط همه افراد مورد استفاده قرار نمیگیرد. اما جایگاه ویژه آن در انجام امور رسمی و اداری در جای خود باقی است. با توجه به حوزه کاری، باید بررسی شود که بازاریابی از طریق ایمیل تا چه حد برایتان کارامد و موثر خواهد بود.

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی پیامکی

تلفن هوشمند امروزه در دسترس تمام افراد در همه سنین است. بازاریابی پیامکی به دلیل سریع بودن و اطلاع رسانی راحت، از روش‌های خوبی برای جذب کاربر، تبلیغات، برند سازی و آگاه سازی است. کسب و کارهای مختلف می‌توانند با استفاده از پنل پیامکی، بروزترین اخبار، تخفیف‌ها، جشنواره‌ها و … را به راحتی به کاربران و مشتریان خود منتقل کنند و مطمئن باشند که توسط آن‌ها دیده می‌شود و به آن توجه می‌کنند. پنل‌های پیامکی به طور خودکار به افراد و شماره‌هایی که در آن مشخص می‌شود، محتوای پیامکی و تبلیغاتی دلخواه شما را ارسال می‌کند. از مزیت‌های این روش، عدم نیاز به اینترنت است و به نوعی دیجیتال مارکتینگ آفلاین را پوشش می‌دهد.

برای دریافت سامانه پیامکی جهت تبلیغات کسب و کار خود با ما تماس بگیرید.

بازاریابی از طریق تبلیغات کلیکی PPC

این نوع بازاریابی، نوع ارتقا یافته و بروز تبلیغات فیزیکی و بنری است. در این روش، با دادن تبلیغات به وب سایت‌ها یا هر بستر دیگری که پربازدید هستند، ترافیک دریافت خواهید کرد. با این کار به ازای هر کلیک روی آگهی تبلیغاتی، صاحب تبلیغات، هزینه تعیین شده‌ای را به فرد یا بستری که تبلیغات را انجام داده پرداخت می‌کند. این روش در مقایسه با روش‌های تبلیغات سنتی هدفمند، مقرون به صرفه و پربازده‌تر است.

بازاریابی از طریق تبلیغات کلیکی

افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش)

Affiliate marketing به معنای همکاری در فروش است. شما به عنوان دارنده کسب و کار، در هر بستری می‌توانید با پرداخت هزینه، از طریق افراد مختلف، جذب کاربر داشته باشید. این گونه علاوه بر خودتان و بسترهایی که در اختیار دارید، از طریق تبلیغات افراد مختلف نیز می‌توانید اقدام به توسعه داشته باشید. برای مثال برخی کسب و کارها که بابت معرفی کاربران پاداش و هدیه‌هایی برای کاربران فعلی خود در نظر می‌گیرند تا از طریق آن‌ها جذب ترافیک داشته باشند.

از روش‌های پر استفاده در این فرایند، اینفلوئنسر مارکتینگ است که افراد موثر و محبوب را شناسایی و با پرداخت هزینه، آن‌ها محصول و برند شما را تبلیغ می‌کنند و افراد و مخاطبان خود را به خرید و همکاری با شما ترغیب خواهند کرد.

مقاله پیشنهادی: افلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *