تولید محتوا برای سایت چیست و چه کاربردی دارد؟

این روزها ما در شبکه های اجتماعی اغلب به کلمه تولیدمحتوا برمی خوریم. بیایید کمی به عقب تر برگردیم، و تاریخ تولد تولیدمحتوا تا مسیر رشدش تا امروز را باهم بررسی کنیم.

جناب بیل گیتس که معرف حضور همه ما هستند. 26 سال پیش در وبلاگ خود درباره ی اهمیت تولیدمحتوا مطلبی نوشت، که با گذشت چند سال هنوز شاهدیم که از اهمیت تولیدمحتوا کم نشده و همچنان در آسمان شبکه های مجازی در حال درخشیدن است. ما انسان های عصرارتباطات، مثل آدم های گرسنه ای که دنبال رستوران درون شهر می گردند به دنبال یافتن مطالب جدید هستیم. وبسایت ها، واتس اپ، اینستاگرام و تلگرام هم رستوران های مدرنی هستند که ما از آنها تغذیه می کنیم تا ذهن گرسنه خودمان را سیر کنیم.

حالا در میان این حجم از تقاضا، سایت ها و شبکه های اجتماعی با سرعت بیشتری دنبال مواد درجه یک برای غذاهای ذهن ما هستند، تا در این رقابت تنگاتنگ از هم پیشی گرفته و به رتبه خوبی دست پیدا کنند.

البته که از قدیم گفته اند “هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمی گیرد”. برای صاحبان این رستوران های مدرن(سایت ها وشبکه های اجتماعی)، علاوه بر غذاهای خوشمزه (تولیدمحتوا با ارزش)، درآمد زایی از تولیدمحتوا نیز مسئله مهمی می باشد. زیرا فردی که برای کسب و کار خودش طراحی سایت انجام میده، نیاز داره برای دیده شدن تولید محتوا انجام بده.

خوب امیدوارم از سر نخ های آقای بیل گیتس و بنده متوجه شده باشید که تولید محتوا می تواند نقش موثری در درآمد زایی افراد داشته باشه. پس چرا ما به دنبال این درآمد آسان، که به راحتی با چند کلیک کردن به دست می آید نباشیم؟

تولید محتوا در سایت
تاثیر تولید محتوا بر سئو سایت

احتمالا سوال اولی که به ذهنتان می رسد این است که چرا اصلا در آمد زایی از راه تولیدمحتوا؟

جوابش آسان است، چون برعکس دوره بابابزرگ های ما که نامه رسانی وسیله ارتباطی محسوب می شد، امروز تولیدمحتوا است که بین افرادارتباط برقرار می کند. ودیگر هیچ بنی بشری روی این کره خاکی نمانده که در یک دستش “جام باده و…” ببخشید! موبایل و در دست دیگرش لپتاپ نباشد، درواقع یک عضو جدید پیوند خورده از اعضای بدن ما شده اند! که می توان به راحتی با آنها صاحب شغل شویم.

فرض کنید یک روز پاییزی ابری و بارانی که دیر هم از خواب شیرین تان برخواسته اید، باید با اضطراب و خواب آلودگی آماده شوید. درحالی که هیچ ماشینی در دسترس نیست و اتوبوس ها هم پرشده اند. در ترافیک سنگین خودتان را به محل کارتان برسانید، و احتمالا چند نیش وکنایه از رئیس راهم باید گوشه کارتان جا دهید و بعد مشغول کارشوید! کات!

همین سکانس را بگذارید یک جور قشنگ تری باهم ببینیم، فرض کنید یک روز پاییزی ابری با صدای باران از خواب برخواسته اید، و شغل شما هم تولیدمحتوا است. حالا به جای اضطراب آماده شدن و تاکسی و هزینه رفت وآمد و ترافیک، یک لیوان چای ریخته و پشت پنجره درحالی که به صدای باران گوش می دهید، وخودتان رییس خودتانید به کارتان می رسید.
خب قضاوت باشما، کدام سکانس دلپذیرتر بود؟ راحتی و کم هزینه بودن (زمان، پول، و…) دسترسی به محل کار برای افرادی که با تولیدمحتوا درآمد زایی می کنند، بر اهمیت این موضوع می افزاید.

تولید محتوا در سایت
تولید محتوا و درآمدزایی

نیاکان ما اگر یک ماه را صرف رفتن به یک سفر می کردند، به جایش ما نوادگان بی حوصله شان دوست داریم هرروز سرعت بیشتری را تجربه کنیم. ماشین های پرسرعت، اینترنت پرسرعت و… این دوست دار سرعت بودن ما باعث شده

تا کسب و کارهای اینترنتی که فقط با چند کلیک کردن ساده کارمان را راه می اندازند، روز به روز رونق بیشتری پیدا کنند. و این سرعت پیشرفت تکنولوژی که حتما تا ده سال دیگر شاه نشین خانه های ما می شود باعث می شود که دیگر تفکیک دنیای حقیقی از مجازی سخت شده و بیشتر شغل ها با دورکاری و در فضای مجازی انجام شود.

خاطرات بد کرونا را هم که یادمان نرفته، چقدر شغل های زیادی به خاطر قرنطینه مجبور به ورشکستگی شدند، درحالی که کسب و کار های آنلاین پر رونق تر از قبل به کارشان ادامه دادند.

امیدوارم توانسته باشم قانع تان کنم که تولیدمحتوا چقدر می تواند در دنیای امروز مهم باشد.

کاربردتولیدمحتوا در دنیای امروز؟

 تولیدمحتوا جز اینکه به تنهایی می تواند یک شغل باشد، در خدمت شغل های دیگرهم هست. فرض کنید شما فروشگاهی را در شهر راه اندازی کرده اید، بازاریابی و تبلیغات اولین گام برای معرفی فروشگاه تان است. ممکن هست برای معرفی یا از سوشال مدیا مثل اینستاگرام استفاده کنین که در اینصورت باید تولید محتوای قوی و پشتیبانی قوی اینستاگرام داشته باشین. یا اینکه سایت فروشگاهی راه بندازید و برای دیده شدن در گوگل باید تولید محتوا کنید تا در سئو سایت شما تاثیرگذار باشد و جزو نتیجه های اول گوگل باشید. بنابراین تولید محتوا پلی است میان شما و مشتری تا با آن مشتری جذب کرده و بتوانید خدمات تان ارائه کنید.

از قدیم گفته اند که نوشتن نون وآب نمی شود!

اما تولیدمحتوا متنی که یکی از روش های تولیدمحتوا است، اتفاقا در این جا باید نون و آب بشود، درواقع یکی از اهداف ونتایج مهم تولیدمحتوا فروش محصول است.

فرض کنید که شما یک فروشنده لوازم التحریر در فضای دیجیتال مارکتینگ هستید، در اینجا می بایست علاوه بر توضیحات به فرم متنی، تصاویر و ویدئوهای با کیفیت وجذابی را در پیج یا سایت قرارداده تا مشتری با خیال راحت به شما اعتماد کرده و دست به جیب شود.

خلاقیت در تولید محتوا

دنبال شادی مخاطب بروید!

برخلاف انسان های عصر گذشته که به دلیل نبودن تکنولوژی فضای کار یدی بیشتری را تجربه می کردند و در امکانات محدود سرگرمی های بیشتری داشتند، انسان عصر مدرن با امکانات زیاد و با ظاهر شاد در درون خود تنهایی بیشتری را تجربه می کند.

بنابراین هرلحظه به دنبال این است تا با استفاده از شبکه های اجتماعی و دست به دامن شدن محتوای آن خودش را سرگرم کند، در این میان تولیدمحتوا های متفاوت و اثرگذار مثلا ساخت یک ویدئو نوستالژی یا فان می توانند در جذب مخاطب اثرگذار باشند.

چگونه قله های موفقیت در تولیدمحتوا را فتح کنیم؟

1- روانشناسی بدانید!

منظوراز روانشناسی، صرفا دانستن علم محض روانشناسی نیست، آنچه که یک محتوای مناسب به آن نیازمند است، شناخت نیاز مخاطب و پاسخ متناسب برای رفع آن می باشد. بنابراین قبل از تولیدمحتوا خودتان را جای مخاطب گذاشته و از دید آنها سعی در قانع کردن خود داشته باشید.

2- مردم عقلشان به چشم شان است!

جذابیت بصری، دیزاین و رنگ مناسب، عکس و فیلم های با کیفیت بر ارزش تولیدمحتوا افزوده و این ذهنیت را در ذهن مخاطب ایجاد می کند که با یک تیم حرفه ای مواجه شده و این اعتماد مخاطب را افزایش می دهد.

3- محتوای منطقی تولید کنید!

منطق همیشه در راس همه کارهاست. انتشار و تولید محتوای زرد که جز تیتر های دهان پرکن هیچ ارزش دیگری ندارند. امروزه درحال افزایش است. اما تولید محتوایی که براساس علم ومنطق باشد، در دراز مدت بر جذب مخاطب تاثیر بیشتری دارد و شما را از سایر رقبایتان متمایز خواهد کرد.

4- در دنیای مجازی صادق تر باشید!

کسب و کارهای آنلاین به دلیل مجازی بودن و ارتباط تنگاتنگی که بین افراد مختلف ایجاد کرده است، زمینه را برای سو استفاده افراد بزهکار به راحتی فراهم می کند. آنچه که دراین فضا اعتماد ایجاد می کند صداقت با مخاطب است، که مخاطب عبوری را به مشتری دائمی تبدیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.