گوگل ادز چیست و مقایسه آن با سئو

کسب و کارهایی که می‌خواهند به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنند باید در نظر داشته باشند که رتبه بندی بالا در نتایج جستجو Google بسیار مهم است. طراحی سایت برای کسب و کارتان، اولین قدم برای وارد شدن به دنیای دیجیتال مارکتینگ و توسعه تجارت الکترونیک شماست. قدم بعدی حضور و نمایش در صفحات اول گوگل است که بسته به موضوع سایت شما می تواند ساده یا دشوار باشد.

گوگل ادز (Google ADWords یا Google ADs) یک پلتفرم تبلیغاتی شرکت گوگل است که تبلیغ‌کنندگان برای نمایش تبلیغات محصولات و خدمات خود به کاربران از آن استفاده می‌کنند. به عبارت ساده‌تر تبلیغ‌کننده با وارد کردن کلمه کلیدی خود در این سیستم تیلیغاتی باعث می‌شود که تبلیغاتش برای افرادی که این عبارت را جستجو می‌کنند نمایش داده شود. بهتر است بدانید که تبلیغ‌کننده به ازای هر کلیک در یک تبلیغ هزینه‌ای را پرداخت می‌کند پس هر چه پرداختی شما قوی‌تر، کلیک‌های بیشتری دریافت می‌کنید که باعث افزایش مشتری می‌شود.

گوگل ادز یا Google AD
گوگل ادز یا Google ADs

مزایا گوگل ادز

تبلیغات در گوگل به شما این امکان را می‌دهد تا مخاطبان خود را بر اساس مکان، کلمات کلیدی، زبان و … شناسایی کنید. به این ترتیب، سایت شما توسط نکات کلیدی با کیفیت بالا قابل مشاهده است و هزینه های پرداختی را برای جمعیت اشتباه هدر نمی‌دهید. اولین جایی که کاربران در جستجو محصول و خدمات خود هستند، گوگل است. با تبلیغات سایت خود در گوگل، برند شما برای مخاطبان قابل مشاهده است. گوگل ادز به شما این فرصت را می‌دهد تا با تبلیغات ویدیوئی، صوتی و متنی مخاطبان را جذب کنید. در ارتباط با هزینه‌های پرداختی شما می‌توانید تصمیم بگیرید که چه مقدار را در هر تبلیغ پرداخت کنید که این باعث کنترل بودجه شما نیز می‌شود.

مزایای گوگل ادز
مزایای گوگل ادز

گوگل ادز یا سئو

صاحبان کسب و کار باید برای نمایش محصولات و خدمات خود و همچنین سرمایه‌گذاری زمان و بودجه بازاریابی آنلاین، درباره تفاوت سئو (بهینه‌سازی موتور جسنجو) و گوگل ادز (پرداخت به ازای هر کلیک) اطلاعات لازم را بدانند. قبل از اینکه به جزئیات مطلب بپردازیم بهتر است کمی درباره سئو بدانیم.

گوگل ادز و سئو
تفاوت گوگل ادز و سئو

سئو (SEO)

SEO یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو عبارت است مجموعه ی فعالیت هایی که برای سایت انجام میدهیم تا صفحات سایت ما در صدر نتایج جستجو در گوگل قرار گیرد. سئو تاثیرات بسیاری در کسب و کار شما ایجاد می‌کند. افزایش بازدید سایت شما از نتایج سئو می‌باشد که دیده شدن به بالا رفتن رتبه شما ربط دارد.

اگر به دنبال سئو تخصصی برای کسب و کار خود هستید با ما در ارتباط باشید.

تاثیر گوگل ادز بر سئو
مقایسه گوگل ادز و سئو

آیا باید روی سرمایه گذاری کنم سئو یا گوگل ادز؟

بستگی دارد که شما به چه نتیجه‌ای علاقه دارید که برسید، زیرا سئو و گوگل ادوردز می‌توانند به روش‌های مختلفی به کسب و کار شما کمک کنند.

  • اگر نتایج سریع در گوگل می‌خواهید، باید از تبلیغات گوگل استفاده کنید و اگر به دنبال یک رتبه‌بندی بالا در گوگل هستید و تامین بودجه زیاد برای شما دشوار است، باید از سئو استفاده کنید.
  • سئو ابزار مهمی برای بازاریابی آنلاین موفق است زیرا به کسب و کار شما بهترین شانس را برای دیده شدن می‌دهد، حتی اگر فرآیند بهینه‌سازی مدتی طول بکشد. تبلیغات در گوگل به شما امکان می‌دهد سریع‌تر به مشتریان دسترسی پیدا کنید.
  • اگر هدف شما حضور به صورت آنلاین در دراز مدت است، سئو راه حل است ولی اگر هدف شما افزایش ترافیک در مدت زمان کوتاه است، گوگل ادز راه چاره است.
  • سئو یک استراتژی بازاریابی بلند مدت است که برای ایجاد اعتماد در میان کاربران ضروری است. گوگل ادوردز اختیاری است و برای جذب سریع مخاطب بسیار سودمند است.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

آیا باید تبلیغات گوگل و سئو را انجام دهیم؟

ایده خوبی است که منابع خود را در سیستم تبلیغاتی گوگل قرار دهید و بلافاصله شروع به کلیک کنید و در عین حال روی سئو خود با بهبود اعتبار و محتوا کار کنید. این کار می‌تواند راهی برای شما باشد تا بررسی کنید آیا یک کلمه کلیدی یا مخاطب خاص ارزش دنبال کردن را از طریق جستجو دارد یا خیر. از طرفی اکثر بازاریابان توصیه می‌کنند از ترکیب سئو و گوگل ادز استفاده کنید تا به افزایش بازدید سایت شما کمک کند.

به‌ عنوان یک کسب و کار جدید آنلاین در وب برای اولین بار، گوگل ادز بهترین گزینه شما برای افزایش ترافیک سایت است. لذا باید مطمئن شوید که از تبلیغات گوگل به‌ درستی و هوشمندانه استفاده می‌کنید تا هزینه‌ها را کنترل کنید و یک سرمایه‌گذاری موفق داشته باشید. ولی یادتان باشد که شما هنوز برای پایداری طولانی‌ مدت در گوگل به سئو نیاز دارید. این دو ابزار از قدرتمندترین‌ها هستند که کسب و کار شما به آن‌ها احتیاج دارد.

“گروه فناوری و نوآوری آن” در این مطلب به پرسش‌های احتمالی شما پاسخ داده است. برای انتخاب سئو یا گوگل ادز ابتدا هدف کسب و کار خود را مشخص کنید و در آخر یکی را برای ارتقا کسب و کار خود به صورت آنلاین انتخاب کنید. توصیه ما انتخاب سئو می باشد زیرا تاثیر آن پایدار بوده و نتایج و عملکرد بهتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.