با مفاهیم تخصصی سئو آشنا شویم

سئو تخصصی و اصولی نقش بسزایی در پیشرفت سایت شما دارد. زیرا سئو به شما کمک می کند تا در رتبه بندی گوگل بالا و به صفحات اولیه بیاید و همچنین بیشتر دیده شوید. در واقع تمام هدف از انجام سئو این است که کاربران در هنگام سرچ و تحقیق در موتور های جست و جو، با مقاله ها و وب سایت شما بیشتر آشنا شوند. البته رعایت اصول سئو نباید باعث بی معنی شدن مقالات و محتوای شما گردد. به همین علت واجب است تا با اصول آن بیشتر آشنا شوید و در نهایت کار را به یک تیم حرفه ای بسپارید.

طراحی سایت

پیش از بررسی سئو و مفاهیم تخصصی آن به طراحی سایت و نیاز آن در دنیای امروز می پردازیم. اگر فروشنده هستید و فروشگاه و یا مغازه دارید، اگر شرکت و مجموعه ای در اختیار دارید و یا حتی صاحب رستوران می باشید وب سایت به شما کمک می کند تا فروش هر چه بیشتری داشته باشید. رشد فروش اینترنتی در چند سال اخیر پیشرفت چشم گیری داشته و عملا دارد جایگزین فروش حضوری می شود. به همین علت طراحی سایت به شما کمک می کند تا از سایر رقبا بهتر عمل کنید و کسب و کار خود را رونق دهید.

فروش آنلاین

در ارائه خدمات و فروش محصولات به صورت حضوری شما می توانید به شهر و یا در نهایت به استان سکونت خود سرویس دهید. اما در فروش آنلاین سرویس دهی می تواند به کل کشور و حتی خارج از کشور نیز انجام گیرد. بنابراین طراحی سایت را از الویت های کسب و کار خود قرار دهید.

طراحی سایت
طراحی سایت به صورت حرفه ای

سئو و بهینه سازی وب

پس از طراحی سایت به صورت حرفه ای و با رعایت اصولی که مخاطب را جذب کند، نوبت به سئو سایت می رسد. در ابتدا موتور های جست و جو الگوریتم های ضعیف تری داشته و برای تایید شدن در گوگل، نیاز به کلمات کلیدی بی معنی و لینک های غیر کاربردی بوده است. در واقع رضایت کاربران و موتور های جست و جو در یک راستا نبوده است. اما با گذشت زمان و قوی تر شدن این الگوریتم ها تولید محتوا معنا و مفهوم دیگری یافته است.

کسب رضایت کاربران

و امروزه هر چه کاربران سایت از شما رضایت بیشتری داشته باشند، رتبه شما در گوگل نیز بالا تر می رود. بنابراین در تولید محتوا سایت، بیشترین سعی در کسب رضایت کاربران می باشد. هر چند درج کلمات کلیدی، لینک های کاربردی و پر کلیک و … همگی به بهتر شدن سئو کمک می کنند. اما تمامی موارد باید درون متنی پر معنا و جذاب قرار گرفته تا ارزش داشته باشند.

مهم ترین مراحل در اصول سئو

مفاهیم سئو تخصصی در هنگام بیان شاید بسیار ساده به نظر بیایند. اما در هنگام اجرا پیچیدگی خود را نشان خواهند داد. تمامی مراحل باید با دقت و توسط فردی حرفه ای انجام شود تا نتیجه عکس نشود. گوگل باهوش تر از آن است که فکر کنید با کپی کاری و سرهم بندی می توان گولش زد! تکنیک های بسیاری در روند اصول سئو قابل اجرا می باشند اما همگی باید در مسیر درست و هر کدام در زمان خودش اجرا شوند تا اثر لازم را باقی بگذارند. همچنین در این مسیر نباید هیچ عجله ای داشت و از ابتدای کار باید دانست این امور زمان بر می باشند.

سئو سایت
سئو تخصصی وب سایت

تولید محتوا سایت

سئو سایت بدون تولید محتوا بی معنی می باشد. برای موفقیت در سئو تخصصی سایت ابتدا باید محتوا خود را قوی استارت بزنید. تولید محتوا فقط متنی نبوده و هر گونه تصویر، صوت، ویدئو و ابزار هایی که به کمک کاربر می آید را می توان در نظر گرفت. در این بین با قرار دادن لینک های مفید و پر کلید نیز به جایگاه خود کمک می کنید. فعالیت در شبکه های اجتماعی به صورت هدفمند و پیوسته و قرار دهی لینک آن ها باعث می شود تا کاربران جذب شوند. اما باید در نظر داشته باشید قرار دادن بی رویه و بیش از حد کلمات کلیدی، لینک ها و طولانی بودن بی دلیل محتوا به هیچ عنوان سودمند نخواهد بود. کپی کردن بیش از حد از دیگر وب سایت ها نیز چیزی جز ضرر برای ما نخواهد داشت.

سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید انجام تمام اموری است که گوگل از ما در راستای رضایت کاربران می خواهد. در این مسیر صداقت و صبر مهم ترین فاکتور ها می باشند. و اما در نقطه مقابل سئو کلاه سیاه استفاده از ضعف های گوگل و موتور های جست و جو و همچنین فریب آن ها می باشد. شاید برای مدت زمانی این روند مفید باشد اما اگر گیر گوگل بیفتید قطعا تنبیه می شوید. بنابراین توصیه می شود تا از راه درست و صبورانه پیش روید و عجول نباشید.

سئو سفید و سیاه
سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

مرز بین سئو سفید و سیاه در سئو تخصصی

نکته مهم که باید بدانید مرز باریک بین سئو سفید و سئو سیاه می باشد. یعنی با کوچک ترین اشتباه ممکن است سئو سفید شما به سئو سیاه تبدیل شده و کار را خراب کند. سئو کلاه خاکستری نیز در این بین وجود دارد، با این که روش های انجام شده توسط شما مطابق استاندارد های گوگل نمی باشند اما تشخیص آن توسط گوگل سخت است. بنابراین احتمال جریمه کم بوده و باعث رشد سایت می شود.

لینک دهی در سئو سایت

در سئو لینک دهی باعث می شود تا در مدت زمان کوتاهی آمار بازدید وب سایت به طرز چشم گیری افزایش یابد. لینک داخلی و یا Internal Linking به لینکی گفته می شود که یکی از صفحات وب سایت شما را به یکی دیگر از صفحات وب سایت خودتان ارجاع داده و مرتبط سازد. این روند باعث می شود تا کاربران بسیاری پس از اتمام مقاله مورد نظر به سراغ مقاله لینک شده نیز بروند. گوگل به واسطه این امر متوجه اهمیت بیشتر صفحات شما شده و ارزش صفحاتی که لینک دهی بیشتری به آن ها شده است نیز بالا می رود.

انکر تکست

انکر تکست کلماتی هستند که در متن نوشته شده به عنوان کلمات برگزیده انتخاب می شوند تا لینک دهی توسط آن ها انجام شود. این کلمات باید به صورتی انتخاب شوند که توجه کاربر را جذب کرده و عموما با رنگ دیگری و یا کشیدن خط زیر آن ها در دید قرار می گیرند. الگوریتم های گوگل به مرتبط بودن و همخوانی داشتن انکر تکست ها در متن توجه ویژه ای دارند.

بک لینک

همان طور که گفته شد لینک دهی نقش بسزایی در رتبه بندی گوگل دارد. بک لینک نیز به لینکی که از مقاله ای در سایت به مقاله ای در سایت دیگر ارجاع داده می شود می گویند. بک لینک ها همان طور که می توانند باعث پیشرفت سایت شوند در صورت اشتباه وارد شدن موجب افت سایت نیز خواهند شد. بنابراین سایت مقصد و ارزش آن در گوگل بسیار حائز اهمیت می باشد. همچنین بک لینک را در قسمتی از متن قرار دهید که احتمال کلیک کردن توسط کاربر بیشتر باشد.

سئو آن پیج و سئو آف پیج

سئو تخصصی آن پیج

On Page که با نام سئو داخلی نیز شناخته می شود به فضای داخلی سایت شما و جلب نظر کاربر از هر نظر وابسته است. به طور مثال کوتاه و خوانا بودن آدرس سایت یکی از این موارد می باشد. عنوان اصلی سئو که در صفحات گوگل نشان داده می شود و بهینه سازی سایت همگی باید به دقت تکمیل شوند. کاربر باید بتواند به راحتی صفحه مورد نظر را لود کرده و درگیر سرعت سایت نباشد. ریسپانسیو بودن نیز یکی دیگر از این موارد می باشد. در واقع این اجازه باید به کاربر داده شود تا در تبلت و تلفن همرا خود نیز به راحتی وارد سایت شود.

سئو تخصصی آف پیج

Off Page و یا همان سئو خارجی به کلیه اقداماتی گفته می شود که در بیرون از سایت انجام می گیرند. هدف از این اقدامات شناساندن سایت به گوگل و سایر موتر های جست و جو و همچنین بالا بردن رتبه سایت می باشد. وب سایت با تولید محتوای حرفه ای می تواند به عنوان بک لینک از سمت دیگر سایت ها انتخاب شود. و هر چه این بک لینک ها تعداد بیشتری داشته باشند، موجب بالا رفتن اعتبار نزد گوگل خواهند شد. رپورتاژ آگهی یکی از مفید ترین ها در سئو آف پیج می باشد.

در نهایت باید بدانید تکنولوژی هر لحظه در حال پیشرفت و تکمیل شدن می باشد. بنابراین برای زنده ماندن در بین رقبا نیاز داریم تا خود را همیشه آپدیت و به روز نگه داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.