ثبت نام در سامانه ایرنیک

مرحله ی اول برای طراحی سایت دریافت دامنه اختصاصی با نام سایت مورد نظرتان می باشد. دامنه ir مختص ایران و وب سایت های ایرانی می باشد. شما می توانید این دامنه را از وب سایت های مختلف و یا به صورت مستقیم با ثبت نام سامانه ایرنیک nic.ir تهیه بفرمایید. ثبت نام و دریافت دامنه در ایرنیک مراحل مختلفی داشته که ممکن است برای بار اول پیچیده به نظر بیاید. در ادامه تمام این مراحل را برای شما به آموزش گذاشته ایم تا به آسانی بتوانید دامنه مورد نظر خود را تهیه بفرمایید.

ثبت نام ایرنیک
ثبت نام در سامانه ایرنیک

ثبت نام و ساخت شناسه کاربری

در قدم اول وارد سایت nic.ir می شوید. و در بالای صفحه سمت چپ بر روی مشخصه های شناسه، گزینه ی ساختن شناسهٔ کاربری کلیک می کنید. پس از آن وارد صفحه ی ساختن شناسه کاربری و انتخاب نوع شناسه خواهید شد. در این مرحله نوع شناسه خود را باید انتخاب کنید. هر کدام از این موارد زیر می توانند دامنه مخصوص به خود را انتخاب نمایند.

شخص حقیقی: در صورتی که وب سایت مورد نظر شما شخصی بوده و به عنوان فرد حقیقی صاحب اختیار آن هستید گزینه اول شخص حقیقی را انتخاب کنید.

  • ‎.ir
  • ‏.ایران
  • ‎.id.ir
شناسه کاربری حقیقی

شرکت، مؤسسه یا نهاد غیردولتی: و اما اگر دارای شرکت و موسسه ای غیر دولتی و شخصی هستید به سراغ شرکت، مؤسسه یا نهاد غیردولتی بروید.

  • ‎.ir
  • ‏.ایران
  • ‎.co.ir
  • ‎.org.ir
  • ‎.net.ir
شناسه کاربری حقوقی

وزارتخانه ، سازمان یا شرکت دولتی: دامنه مورد نیاز شما برای سامانه ای دولتی می باشد نیز باید گزینه وزارتخانه ، سازمان یا شرکت دولتی را باید انتخاب بفرمایید.

  • ‎.ir
  • ‏.ایران
  • ‎.gov.ir
  • ‎.co.ir
شناسه کاربری دولتی

مرکز آموزشی و پژوهشی: دامنه های مربوط به آموزشگاه ها و دانشگاه ها نیز باید از گزینه ی مرکز آموزشی و پژوهشی استفاده نمایند. این مراکز می توانند از گزینه های زیر استفاده بفرمایند.

  • ‎.ir
  • ‏.ایران
  • ‎.sch.ir
  • ‎.ac.ir
  • ‎.org.ir
شناسه کاربری مراکز آموزشی

شناسه‌ی محدود: این گزینه نیز برای افرادی بوده که قصد دریافت دامنه برای شخص حقیقی دیگری دارند.

پس از انتخاب بر روی تکمیل فرم و دریافت شناسه کلیک کرده و وارد صفحه وارد کردن مشخصات شناسه خواهید شد. به طور مثال گزینه اول شخص حقیقی را انتخاب کرده و به سراغ مرحله ی بعد می رویم.

وارد کردن مشخصات شناسه

در این قسمت باید تمامی موارد خواسته شده را به صورت لاتین و یا فارسی تایپ نمایید. دقت داشته باشید تمامی گزینه هایی که با * مشخص شده اند باید تکمیل شوند و در صورت خالی ماندن گزینه، ثبت نام انجام نخواهد گرفت.

نام شخص و سازمان

در کادر اول مشخصات خود را به لاتین پر نمایید. دقت داشته باشد نام و نام خانوادگی در ثبت نام ایرنیک فیلد اجباری می باشد. در صورت نداشتن نام سازمان می توانید این قسمت را خالی بگذارید.

نام:* به صورت لاتین مانند Ali  

نام خانوادگی:* به صورت لاتین مانند Mohammadi

سازمان: این فیلد اجباری نبوده و در صورت نیاز مانند Iran Example Co. تکمیل بفرمایید.

نام شخص و سازمان (فارسی)

در این قسمت تمامی اطلاعات قبلی را به صورت فارسی تایپ می کنیم.

نام:* به صورت فارسی مانند علی

نام خانوادگی:* به صورت فارسی مانند محمدی

سازمان:

اطلاعات احراز هویت

اطلاعات احزار هویت در ثبت نام ایرنیک

در این قسمت تمامی موارد فیلد اجباری بوده و باید تکمیل شوند.

کد ملی (ایران): * مانند 4-279766-205

نام پدر: * مانند رضا

شماره شناسنامه: * اگر شماره شناسنامه متفاوت با کد ملی است مانند 294 پر بفرمایید. در صورت یکسان بودن دوباره کد ملی را بنویسید.

جنسیت:* گزینه مرد و یا زن را انتخاب نمایید.

تاریخ تولد: * مانند 1364/08/02 انجام دهید.

موبایل:* در این قسمت نیز شماره موبایل خود را وارد نمایید. دقت داشته باشد شماره همراه با کد ملی شخص حقیقی گرفته شده باشد.

اطلاعات تولد و کد ملی

در قسمت بعدی ثبت نام ایرنیک به سراغ اطلاعات و نشانی پستی می رویم. این موارد نیز باید به صورت لاتین پر شوند. اطلاعات پستی باید دقیق و واقعی بوده و فیلد اجباری می باشند. شماره و آدرس را بر طبق محل زندگی اکنون خود تکمیل نمایید.

کشور:* گزینه ایران انتخاب شده است و نیازی به تغییر نمی باشد.

استان/ایالت:* به صورت لاتین مانند Mazandaran

شهر:* به صورت لاتین مانند Babolsar

نشانی:* به صورت لاتین مانند No. 5, Example Sq., Sample St

کد پستی:* مانند 47137-65427

تلفن:* مانند  806 330 32 98+

نمابر: این فیلد اجباری نمی باشد.

نشانی پستی

کادر بعدی مربوط به نشانی پست الکترونیکی می باشد و پرسش محرمانه می باشد. موارد زیر نیز اجباری بوده و باید به صورت لاتین تکمیل شوند.

پست الکترونیک:* مانند alimohamadi62@gmail.com

پرسش محرمانه:* مانند ?What was the name of your first school

پاسخ محرمانه:* مانند Nikan

اطلاعات پست الکترونیک

در قسمت نهایی و حریم خصوصی قسمت رابط های مجازی گزینه دوم را انتخاب بفرمایید.

آزاد برای نمایندگان فروش: فقط نمایندگان فروش ایرنیک و یا خودتان می‌توانید این شناسه را به عنوان صاحب امتیاز یا هریک از رابط‌های دامنه قرار دهید.

پس از تکمیل تمامی فیلد ها متن تشخیص ربات را وارد کرده و بر روی گزینه بازنگری کلیک بفرمایید.

حریم خصوصی و رابط های مجاز

باز نگری و امضا

در صفحه جدید تمامی اطلاعات وارد شده چک می شوند. اگر اطلاعاتی را اشتباه تکمیل کرده باشید نمی توانید وارد شوید. در صورت تایید در پایین صفحه نام کامل سازنده شناسه را به صورت لاتین وارد کرده و پس از تایید کد امنیتی بر روی گزینه موافقم، دریافت شناسه کلیک بفرمایید.

نام کامل سازنده شناسه به لاتین

در صفحه چهارم و مرحله آخر شناسه کاربری شما توسط سامانه ایرنیک ایجاد می گردد. و رمز نیز توسط سامانه به ایمیل وارد شده توسط شما ارسال می شود.

اگر در ابتدا برای شخص حقوقی مایل به دریافت دامنه باشید اطلاعات شرکت و سازمان حقوقی خود را نیز در قسمت های مربوطه باید ارسال بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.