یک روش محبوب و مناسب در جهت افزایش مخاطب و فروش بیشتر، افیلیت مارکتینگ میباشد. این روش بازاریابی در تمام دنیا به طور مخصوص در سال های اخیر طرفدار داشته و بسیار کارآمد است. همکاری در فروش و یا بازاریابی پورسانتی نیز از دیگر اسم هایی بوده که افیلیت مارکتینگ با آنها شناخته خواهد شد. در واقع سایت واسطه به ازای هر کاربری که توسط لینک داده شده در سایت مورد نظر کلیک کرده و عضو شود پورسانت دریافت خواهد نمود. آمازون از اولین سایت هایی بوده که در بستر آنلاین این بازاریابی را در سال 1996 راه اندازی کرده است. و اما بازاریابی آنلاین چیست؟ و چه مزایا و معایبی دارد؟ در ادامه از این مقاله در سایت “گروه فناوری و هنری آن” با ما همراه باشید تا بیشتر با افیلیت مارکتینگ آشنا شویم.
برای طراحی سایت، سئو و انواع تبلیغات آنلاین با شماره 09362572657 تماس بگیرید.
افیلیت مارکتینگ چیست؟
در این سبک از تبلیغات آنلاین، سایتی معتبر به عنوان سایت واسطه و بازاریاب در نظر گرفته میشود. در نتیجه کاربران بسیاری با اعتمادی که بر سایت واسطه دارند بر روی لینک معرفی او کلیک خواهند نمود. این معرفی برای هر دو سایت واسطه و سایت اصلی سود رسان خواهد بود. هزینه تبلیغات با توجه به کلیک هایی که بر روی لینک گذاشته شده انجام گرفته و عضویت کاربران دریافت خواهد شد. ساز و کار این روش بسیار ساده و در عین حال موثر برای سایت های فروشگاهی میباشد. سایت های بسیار معتبر خبری و یا حتی سایت های بزرگ فروشگاهی میتوانند برای این کار بسیار مناسب باشند. همچنین قرار ددان لینک سایت ها در صفحات معروف اینستاگرام نیز یکی دیگر از افیلیت مارکتینگ های در حال انجام میباشد. لینک اختصاصی داده شده توسط بازاریاب درون اینستا بارگذاری شده و با هر کلیک پورسانت داده میشود.
بهترین سایت های افیلیت مارکتینگ
سایت دیجی کالا در ایران یک سایت بزرگ و شناخته شده فروشگاهی میباشد. کاربران بسیاری به این سایت اعتماد داشته و از آن خرید مینمایند. واسطه شدن سایت دیجی کالا و معرفی لینک میتواند اعتبار بسیاری به سایتهای نوپای آنلاین شاپی ببخشد. آمازون نمونه خارجی و بسیار موفق از یک سایت فروشگاهی است. کاربران از تمام دنیا در این ثبت سفارش کرده و خرید مینمایند. در نتیجه به راحتی به سایت هایی که توسط آمازون معرفی میشوند نیز اعتماد خواهند نمود.
این سایت به صورت تخصصی بر روی اتصال سایت های ناشر و تبلیغ دهنده کار مینماید. درآمد دلاری را میتوانید با افیلیت مارکتینگ در سایت های خارجی نیز تجربه نمایید. فروش بیشتر پورسانت بهتری را نیز شامل خواهد شد. سایت های خبری بسیار مهم و پربازدید، تاثیر بسیاری در دیده شدن سایت شما خواهند داشت.
افیلیت مارکتینگ در ایران
افیلیت مارکتینگ در ایران چگونه کار میکند؟ ساز و کار افیلیت مارکتینگ در ایران و تمام جهان تقریبا مشابه میباشد. سایت تبلیغ دهنده که با نام تاجر و یا Merchant نیز شناخته میشود محتوای تبلیغاتی خود را آماده مینماید. این محتوا میتواند متن، عکس و یا ویدئو نیز باشد. محتوای آماده شده را به سایت واسطه و بازاریاب داده و سایت مورد نظر انتشار خواهد داد. با توجه به قرار داد بسته شده بین دو سایت به ازای کلیک های شده بر روی محتوا و لینک سایت پورسانتی درصدی به صورت دلاری و یا ریال و تومان داده خواهد شد. این درصد میتواند به ازای خرید کاربر و یا عضویت در سایت نیز باشد. سایت واسطه ناشر تبلیغات بوده که بستر اصلی محتوا و کلیک کاربر خواهد بود. در نتیجه پیدا نمودن سایت ناشر تبلیغات اهمیت بسیاری خواهد داشت.
نمونه کارهای طراحی سایت را در مجموعه فناوری و هنری آن مشاهده نمایید.
پیاده سازی افیلیت مارکتینگ در وبسایت های فروشگاهی
با پیاده سازی افلیت مارکتینگ در سایت شما بازاریابها با ثبت نام در سایت شما لینک مخصوص به خود را خواهند داشت. این لینک را به دوستان، آشنایان و هر کسی که بخواهند میتوانند ارسال نمایند. و یا در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. و در صورتی که کاربران با لینک مخصوص بازاریاب خرید نمایند، سودی درصدی به بازاریاب تعلق خواهد گرقت. این اتفاق علاوه بر سود رساندن به بازاریاب موجب شده تا سایت شما پیشرفت کرده و مشتری های بیشتری را پیدا نماید. کاربران بسیاری ممکن است در لحظه خرید نکرده اما سایت شما را پیدا کرده و محصولات و یا خدمات شما را چک خواهند نمود. همچنین تا چند روز بعد از اولین مراجعه به سایت با لینک بازاریاب این امکان تخصیص سود به بازاریاب حفظ می شود.
ما در مجموعه “فناوری و هنری آن” این امکانات را برای سایت های شما فعال خواهیم نمود. و دریچهای راحت و قابل دسترس برای شما به عنوان ادمین سایت و بازاریابها ایجاد خواهیم نمود. پورسانت دریافتی و یا اهدا شده توسط سایت کاملا توافقی مابین بازاریاب و مدیریت سایت خواهد بود. همچنین محدودیتی در تعداد بازاریاب نخواهید داشت. هر تعداد بازاریاب مستقل و فعال میتوانند تبلیغاتی حرفهای برای کسب و کار و بیزینس شما داشته باشند.
ثبت نام در افیلیت مارکتینگ
افیلیت مارکتینگ به نوعی بازاریابی نتیجه گرا میباشد. به این معنا که شما به عنوان سایت تاجر بابت سودی که دریافت خواهید نمود هزینه پرداخت مینمایید. یعنی با توجه به درصد معلوم شده تعیین خواهید نمود بابت هر کلیک بر روی لینک مبلغی پرداخت میشود. در نتیجه میزان ضرر در این نوع از تبلیغات بسیار کم بوده و پولی بابت آزمون و خطا پرداخت نخواهد شد. همچنین افراد افیلیت مارکتر و یا همان سایت های ناشر تبلیغات میتوانند به تعداد مشخص از محصولات شما را دریافت و به فروش برسانند. با ثبت نام در این سایت ها تجربهای از تبلیغات بدون ضرر را خواهید داشت.
به طور مثال اگر شما سایت فروش کیف و کفش باشید، سایت افیلیت مارکتر ادعا کرده تا 1000 عدد از کیف شما را به فروش خواهد رساند. شما این تعداد را در اختیار این سایت قرار داده و به ازای فروش هر کدام از این کیفها پورسانتی را به سایت موردنظر خواهید داد. سایت هایی که به صورت تخصصی ناشر تبلیغات میباشند نیز میتوانند یک سایت و کسب و کاری پربازده و پرسود باشند. از تنها معایبی که میتوان در این نوع از تبلیغات اشاره نمود نیاز به ذهنی خلاق و پربازده است. یعنی فروش به این سبک و سیاق نیاز داشته تا از روند عادی کمی خارج شود. هیجان و آدرنالین را به کاربر اعطا کرده تا خریدی سریع داشته باشد.
انواع و درآمد در افیلیت مارکتینگ
افیلیت مارکتینگ میتواند انواع گوناگونی داشته باشد. به صورت مستقل کار کرده و Unattached Affiliate Marketing باشد. درآمدی وابسته داشته و Related Affiliate Marketing باشد و یا به صورت درگیر کسب درآمد نماید. که به این روش نیز Involved Affiliate Marketing میگویند. در روش مستقل، بازاریاب پورسانتی ارتباطی با محصول و خدمات تبلیغ شده نخواهد داشت. در واقع مسئولیت و تعهدی توسط این سبک از افیلیت مارکتینگ داده نخواهد شد. تنها به عنوان سایتی واسطه تبلیغات مورد نظر بر روی سایت آپلود میشود. هزینه در این نوع از تبلیغ کمتر بوده و راحت تر نیز میباشد. مقدار درصدی نیز با توجه به کلیک های بر روی لینک دریافت میگردد. اما در مدل بعدی و یا افیلیت مارکتینگ وابسته درآمد کاملا مطابق با فروش کم و یا زیاد خواهد شد. در صورت فروش محصول و یا دریافت خدمات از سایت مورد نظر سود داده میشود.
و اما در مورد سوم ارتباط میان شرکت تبلیغاتی و محصول مورد نظر بسیار بیشتر از روش های قبلی است. شرکت واسطه خدمات و یا محصول را استفاده کرده و بعد از آن به تبلیغ ان میپردازد. نقد و بررسی محصول را به طور کامل در سایت خود بارگذاری کرده تا مخاطب با توجه به این نقد و محصولات انتخاب نهایی خود را داشته باشد. در واقع کاری که سایت هایی همچون دیجی کالا انجام میدهند. و اگر محصول ارائه داده شده مشکلی داشته باشد قطعا اعتبار سایت تبلیغ کننده نیز زیر سوال خواهد رفت. در نتیجه جدا از بحث مالی و سود رسانی باید اعتبار و اعتماد کاربران را نیز کسب نماید. در نهایت با توجه به میزان بودجه در نظر گرفته شده و زمان مورد نیاز میتوانید روش های مختلف افیلیت مارکتینگ را در ایران انتخاب و تجربه نمایید.