آموزش دریافت اینماد

همان طور که می دانید در چند سال اخیر طراحی سایت و فروش آنلاین رشد بسیاری داشته است. و همچنین فروش هر چه بیشتری نیز برای کسب و کار ها به ارمغان آورده است. اما سوالی که برای بسیاری از خریداران اینترنتی پیش می آید چگونه اعتماد کردن به وب سایت ها می باشد. در ایران اغلب مخاطبان برای اطمینان یافتن از سایت ها به سراغ نماد های آن می روند. نماد اعتماد و یا اینماد نیز به شما و مشتری های شما کمک می کند. در این بستر هر دو سمت ماجرا مطمئن هستند که مشکلی برایشان پیش نخواهد آمد. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع اینماد ها و روش دریافت آن ها آشنا شویم. و از سریع ترین روش ممکن به اینماد اختصاصی وب سایت خود دست یابید.

انواع اینماد

شاید فکر کنید اینماد از سمت مرکز توسعه تجارت به تمامی افراد و سایت هایی که درخواست داده اند، اعطا خواهد شد. باید بگوییم کاملا در اشتباه می باشید و همچین خبری نمی باشد. دریافت نماد اعتماد الکترونیک شرایط خاصی داشته و حتی اگر یکی از این شرایط را نداشته باشید نمی توانید اینماد دریافت نمایید. به طور کل سه نوع نماد اعتماد الکترونیک برای سایت های فروشگاهی وجود دارد:

نماد اعتماد موقت و یا خاکستری:

همان طور که از نام آن پیدا است اینماد موقت (برای مدت زمانی کوتاه) به سایت های فروشگاهی داده می شود تا زمانی که اینماد اصلی صادر شود. در این مدت زمان، مشتری می تواند از خرید خود مطمئن باشد. نماد اعتماد موقت را با نام خاکستری نیز می شناسند.

تک ستاره:

پس از دریافت اینماد موقت، فرایند بررسی فروشگاه و سایت از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک آغاز می شود. و در صورت داشتن تمامی شرایط و معیار های لازم نماد اعتماد تک ستاره دریافت می گردد.

دو ستاره:

شرایط دریافت اینماد دوستاره مشابه با یک ستاره می باشد و تنها تفاوت، نصب گواهی امنیت ssl در سایت می باشد. این پروتکل امنیتی باعث می شود تا اطلاعات کاربران درون سایت شما محفوظ مانده و خطری آن را تهدید نکند. ssl همان چیزی است که شما در هنگام سرچ، https را به جای http خواهید دید.

صفحه اول اینماد
ثبت نام در اینماد

شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیک

پس از آشنایی با انواع اینماد حال به سراغ شرایط دریافت آن از سوی توسعه تجارت الکترونیک می رویم. در ابتدا بگوییم شاید در طول این روند به دلیل سخت گیری های احتمالی از سوی مرکز به طور کل پشیمان شده و یا بگویید اصلا چه نیازی به اینماد می باشد. اما باید بدانید از شروط اصلی دریافت درگاه پرداخت اعطا اینماد بوده و همچنین باعث جلب اعتماد مشتری می شود.

نکاتی که قبل از ثبت نام بهتر است بدانید:

  • در سایت مورد نظر شما باید فروش محصول و یا خدمات انجام گیرد.
  • محصولات ارائه شده باید دارای قیمت مشخص باشند. و خریدار بتواند لیست فاکتور را قبل از خرید مشاهده کند.
  • اینماد تنها به نام فردی ثبت خواهد شد که امتیاز دامنه سایت نیز به نام او باشد.
  • و دقت داشته باشید سوابق فرد درخواست کننده توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا بررسی شده و تایید یا رد می شود.

آموزش دریافت اینماد

برای اولین قدم از دریافت اینماد وارد سایت https://enamad.ir/ شوید. سپس از منوی لینک های مفید بر روی “ثبت نام و دریافت اینماد” کلیک کنید. وارد صفحه ای به نام ورود به پنل کاربری خواهید شد. در وسط صفحه بر روی “ایجاد حساب کاربری” کلیک نمایید.

ثبت نام

در صفحه ثبت نام باید در ابتدا “نوع شخصیت” خود را انتخاب نمایید. شخصیت حقوقی برای اینماد شرکتی و هیئت مدیره ای کاربرد داشته و اینماد حقیقی مختص فرد می باشد. شما در این قسمت می توانید شخص حقیقی-تبعه ایران را انتخاب نمایید. در ادامه آدرس ایمیل شخصی خود، شناسه کاربری با هر اسمی که مد نظرتان است و رمز عبور را وارد کنید. پس از تکمیل حساب کاربری و تایید آن دوباره به صفحه اصلی سایت برگشته و با نام کاربری خود وارد سایت شده و از قسمت داشبورد به تکمیل اطلاعات بپردازید.

تکمیل اطلاعات

پس از ورود به سایت به صورت مستقیم وارد داشبور سایت می شوید. سپس گزینه تکمیل فرم اطلاعات را انتخاب بفرمایید. در این قست اطلاعات هویتی همچون نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، جنسیت و تاریخ تولد را وارد نمایید. در قسمت بعدی اطلاعات محل سکونت را به طور کامل و دقیق وارد نمایید. دقت داشته باشید شماره تلفن همراه باید با کد ملی فرد درخواست کننده یکی باشد.

بارگذاری مدارک و احراز اطلاعات

در این قسمت برای اینماد شخص حقیقی ارسال “تصویر کارت ملی (رو)” و “تصویر صفحه اول شناسنامه” اجباری بوده و باید حتما انجام گیرد. و مابقی به اختیار قابل انجام است. بنابراین یک عکس با کیفیت از دو مورد خواسته شده را تهیه کرده و در این قسمت ها بارگذاری را انجام دهید. و اما برای اینماد حقوقی که مربوط به شرکت می باشد، “تصویر اساسنامه” و “تصویر آگهی روزنامه رسمی” اجباری می باشند.

اینماد حقوقی
ارسال مدارک مورد نیاز در اینماد حقوقی

پس از ارسال مدارک و تایید آن توسط سایت اینماد نوبت به احراز اطلاعات می رسد. در این قسمت شماره تلفن خود را وارد می نمایید. و برای تایید کدی در این قسمت وجود دارد. شما باید کد را به شماره تلفن نوشته شده ارسال نمایید. “تایید صحت تلفن همراه” و “تایید صحت تلفن ثابت” در این مرحله باید انجام شوند. پس از تکمیل اطلاعات به سراغ قسمت بعدی یعنی “کسب و کار” می روید.

احراز اطلاعات
احراز اطلاعات در ثبت نام اینماد

کسب و کار

در قسمت کسب و کار به سراغ گزینه اول و افزودن دامنه بروید. در این مرحله تمامی اطلاعات خواسته شده را به طور کامل و صحیح وارد نمایید. مواردی همچون نام کسب و کار به فارسی و انگلیسی، آدرس دامنه، وضعیت ملک و … را تکمیل نمایید. برای نوع فعالیت نیز گزینه غیر صنفی را انتخاب بفرمایید. در قسمت پایین صفحه نقشه ای را خواهید دیدو در این قسمت از ثبت نام محل حضوری فروشگاه و یا شرکت خود را باید نشان دهید.

مرحله بعدی دریافت تاییدیه فنی بوده و قسمت ارسال کد به ایمیل دامنه را مشاهده خواهید کرد. بر روی یکی از دو گزینه ایمیل و یا کد تایید کلیک کرده و مدیریت خود را تایید نمایید.

دامنه
اطلاعات مربوط به کسب و کار

نظر سنجی و پرداخت هزینه

پس از انجام تمام مراحل بالا نوبت به تکمیل نظر سنجی می رسد. گزینه کسب و کار را از سمت راست انتخاب کرده و بر روی نظر سنجی کلیک بفرمایید. در نهایت وضعیت چک لیست کسب و کار را برای کارشناس ارسال نمایید. این مرحله ممکن است چند روز زمان ببرد تا کارشناس وضعیت شما را بررسی کرده و تایید نماید. پس از چند روز دوباره وارد سایت اینماد شده و در صورت تایید کارشناس مبلغ خواسته شده برای هزینه پست و ثبت اینماد دو ساله را واریز می نمایید. پس از تایید کارشناس و پرداخت هزینه نماد اعتماد الکترونیکی برای شما صادر می شود. و می توانید به راحتی لینک را درون سایت خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.