امروزه اکثر کسب و کارها با هدف گسترش و توسعه کار و مشتریان خود خارج از محدوده بازار سنتی، اقدام به طراحی وب سایت می‌کنند. اما طراحی سایت به تنهایی فایده‌ای ندارد. برای اینکه شما بتوانید در فضای گسترده گوگل و میان تعدادی زیادی از رقبا در صفحات اول گوگل ظاهر شوید یا به عبارتی چشم بیایید، نیاز است سایتی بهینه با سئو قوی داشته باشید. برای این کار باید تمام جزئیات را درباره سئو و موتور جستجوگر گوگل بدانید تا سایت خود را با توجه به قوانین و استانداردها طراحی و مدیریت کنید.

پخش ویدیو

برای مشاوره و دریافت خدمات سئو و بهینه سازی سایت با ما تماس بگیرید: 09362572657

 

سئو (SEO)

سئو یا بهینه سازی سایت چیست؟

سئو SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization یعنی بهینه سازی سایت مطابق با قوانین و استانداردهای گوگل تا در رتبه بندی و ایندکس توسط موتور جستجوگر سایت دارای رتبه بهتری شود. یک سئوکار با داستن علم کافی در این زمینه و انجام مداوم تکنیک‌های سئو بر روی یک وب سایت تلاش میکند تا صفحات مورد نظر را در صفحات سرچ گوگل نمایش داده و با صبر و گذر زمان جایگاه آن را ارتقا دهد.

گوگل به حدی در این زمینه هوشمندانه عمل می‌کند که به راحتی تفاوت ترافیک ارگانیک و سئوی اصولی را با تبلیغات‌ها و لینک‌های غیر طبیعی و خریداری شده تشخیص می‌دهد.

سرفصل های آنالیز سئو سایت

آنالیز ساختار URL سایت
بررسی وضعیت Domain Autority و Page Autority
آنالیز محتوای سایت و بررسی Duplicate Content‌
بررسی وضعیت فعالیت سایت در Social Media
آنالیز وضعیت  Structure Data ،Robot.txt و سایت مپ
بررسی لینک سازی داخلی و Link Building
بررسی لینک سازی خارجی
بررسی سئو لینک‌های شکسته
بررسی کیفیت هاست
بررسی سرعت سایت و تعداد درخواست به سرور
گزارش جامع عوامل کندی سایت
آنالیز سئو وبلاگ سایت
آنالیز وضعیت سئوی کدهای داخلی سایت
آنالیز سئو سایت رقبای اصلی
آنالیز سئوی محلی سایت
آنالیز سایت و جایگاه رقبای اصلی
تحقیق بازار و بررسی کلمات کلیدی
برآورد هزینه پروژه سئو و بهینه سازی سایت

امکانات/پلن ها پلن پایه پلن پیشرفته پلن حرفه ای
بهینه بهینه‌سازی فایل‌های css و js + + +
بهینه‌سازی سایز و حجم عکس‌ها + + +
بررسی و رفع خطاهای موجود در سرچ کنسول + + +
کاهش تعداد درخواست‌های سمت server + + +
تحقیق کلمات کلیدی محصولات + + +
تحقیق کلمات کلیدی بلاگ و مقالات + + +
کاهش حجم کلی صفحه + + +
تهیه و تدوین استراتژی محتوایی + + +
لینک سازی داخلی اصولی و صحیح + + +
تدوین  استراتژی و انجام لینک سازی خارجی + + +
لینک سازی خارجی اصولی با روش های کلاه سفید و استاندارد + + +
تولید محتوای سئو شده و استاندارد + + +
افزایش ترافیک و بازدید سایت + + +
تولید محتوای رپورتاژ + + +
گرفتن کلیک و ایمپرشن از گوگل از ماه 9 از ماه 7 از ماه 5
رتبه گرفتن کلمات در صفحات گوگل از ماه 9 از ماه 7 از ماه 5
تعداد محتوای سئو داخلی (۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه) – امکان تغییر با توجه به پروژه 7 8 12
بهبود رتبه کلمات کلیدی + + +
شروع رپورتاژ آگهی از ماه چهارم تا هفتم + + +
تعداد محتوای رپورتاژ آگهی (۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه)- امکان تغییر با توجه به پروژه 3 4 7
گزارش ماهانه فعالیت های انجام شده + + +
گزارش رتبه کلمات کلیدی (۳ ماه یکبار) + + +
سریع‌ترین پلن برای رسیدن به صفحه اول گوگل +

انواع سئو

سئو مجموعه فعالیت‌هایی در زمینه کدنویسی سایت، تولید محتوا و لینک‌سازی خارجی و داخلی است که دارای انواع مختلفی است. داشتن دانش کافی در زمینه انواع سئو به شما برای برنامه ریزی فعالیت‌ها کمک می‌کند. همچنین در صورت هرگونه مشکل یا افت در ترافیک سایت، شما با دانستن تکینیک‌ها و انواع سئو می‌توانید آن‌ها را شناسایی و رفع کنید.

سئو تکنیکال

سئو تکنیکال از انواع سئو است که به معنای بهینه سازی سایت از لحاظ فنی است. انجام سئو تکنیکال باعث افزایش کیفیت فنی سایت برای موتورهای جستجوگر سایت می‌شود تا بهتر crawl انجام شود. سئو فنی بر روی ارتقا و احیا المان‌های داخلی سایت تمرکز دارد و موجب جذب ترافیک طبیعی می‌شود که بسیار بر روی رتبه و موتور جستجوگر گوگل تاثیر مثبت دارد. اگر سئو تکنیکال به طور حرفه‌ای انجام نشود ممکن است حتی با وجود بالا رفتن رتبه سایتتان بعد مدتی افت و ضرر شدیدی متحمل شوید.

با بالا بودن رتبه و جذب ترافیک سایت شما موفق عمل می‌کند اما اگر از لحاظ فنی مانند سرعت سایت شما بهینه نباشد، مدت ماندن کاربر در سایت شما کاهش میابد و بعد مدتی سایت شما افت کرده و ترافیک آن پایین می‌آید. از این رو در انجام سئو تکنیکال علاوه بر موتور جستجوگر، به سلیقه و راحتی کاربر نیز باید توجه شود. به طور خلاصه سئو تکنیکال انجام کارهایی از جمله:

  • بالا بردن سرعت سایت
  • رابط کاربری مناسب جهت راحتی کاربران در رسیدن به هدف مدنظر
  • نشان دادن هدف سایت و راحت کردن درک (crawl) موتور جستجوگر
  • از بین بردن لینک‌های خراب یا برطرف کردن مشکل آن‌ها
  • بررسی عدم وجود صفحات تکراری
  • داشتن نقشه سایت و استفاده از قابلیت structured data
  •  

سئو داخلی

تمام فعالیت‌هایی که داخلی سایت انجام می‌شود تا رتبه آن بالا برود، سئو داخلی محسوب می‌شود. تولید محتوا و اصول و استانداردهای آن از گام‌های مهم در سئو داخلی است. کلمه کلیدی، عنوان سئو، آدرس صفحه، دسته بندی و انتخاب درست لینک‌های داخلی همگی اقداماتی هستند که برای بهینه سازی داخلی سایت انجام می‌شود. سئو داخلی با هدف افزایش رتبه سایت توسط موتورهای جستجوگر انجام می‌شود. اما علاوه بر رتبه باید طوری انجام شود که کاربر پسند باشد. هرچه هم سایت شما توسط موتور جستجوگر امتیاز بگیرد، اگر کاربر جذب شده به سایت شما رضایت نداشته و نتواند به مقصود خود راحت برسد، به مرور به همراه از دست دادن ترافیک، رتبه سایت نیز به شدت افت می‌کند.

سئو داخلی
سئو خارجی

سئو خارجی

سئو خارجی همه فعالیت‌هایی است که جهت بهینه سازی سایت در خارج از آن از جمله بک لینک‌ها انجام می‌شود. شبکه‌های اجتماعی و محتواهای رپورتاژ از روش‌های سئو خارجی محسوب می‌شود. پس از آنکه سایت را از لحاظ داخلی و تکنیکال بهینه سازی کردید، زمان آن از تا از طریق سئو خارجی و بازاریابی بیشتر سایت را تبلیغ و معرفی کنید.

انواع روش های سئو

سئو روش‌های مختلفی برای انجام دارد. 4 تا از اصلی‌ترین روش‌های سئو کلاه سفید، کلاه سیاه، کلاه خاکستری و سئو منفی است. برای اینکه بتوانید در بهینه سازی سایت خود موفق عمل کنید باید تمام روش‌های سئو را به همراه مزایا و خطرات آن بشناسید.

white hat seo

سئو کلاه سفید

درست‌ترین و بهترین راه برای موفقیت در سئو، سئو کلاه سفید است. در این روش با انجام کارهایی مانند تولید محتوا اصولی، سایتی راحت و کاربر پسند و تعامل با کاربران، در بازه زمانی رتبه و ترافیک سایت شما ارتقا میابد. چون تمام مراحل این روش بر طبق اصول و استانداردهای موتور جستچوگر گوگل و کاربران انجام می‌شود، رنک و رده سایت ماندگاری بیشتری دارد و احتمال افت کمتر است.

ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه می‌توان گفت استفاده از از راه‌های میانبر و در مواردی تقلب‌هایی برای سریع‌تر به هدف رسیدن است. لینک‌های انبوه، استفاده بیش از حد نرمال کلمات کلیدی، ارجعیت تبلیغات به هدف کاربر و داشتن محتواهای غیر کاربردی برای گول زدن گوگل از جمله فعالیت‌هایی است که در سئو کلاه سیاه انجام می‌شود. به دلیل کاربر پسند نبودن سایت و نرسیدن کاربران به هدف و اطلاعاتی مورد نیازشان، بعد از مدتی بازدید سایتتان پایین خواهد آمد. به علاوه، موتور جستجوگر گوگل هر ساله هوشمندتر از گذشته می‌شود و احتمل اینکه از تقلب شما اگاه شود زیاد است. در این صورت با ضرر و افت غیر قابل جبرانی رو به رو خواهید شد. پس سعی کنید از روش‌های درستی برای موفقیت استفاده کنید.

سئو کلاه سیاه

سئو منفی

سئو منفی به معنای استفاده از روش‌های مخرب برای از بین بردن و یا کاهش اعتبار سایت رقیب است. این حرکتی بسیار غیر حرفه‌ای است اما متاسفانه بسیاری از افراد برای بالا بردن رتبه سایت خود سعی می‌کنند به جای افزایش کیفیت سئو خود، دست به تخریب سایت رقبا و از بین برداشتن آن‌ها می‌کنند. لینک سازی بد، تولید بازدید رباتی و حتی در مواردی هک کردن سایت و از دسترس خارج کردن صفحات آن از جمله اقدامات در سئو منفی است.

سئو کلاه خاکستری

روشی ما بین سئو کلاه سیاه و کلاه سفید، سئو کلاه خاکستری نام دارد. یعنی شما در مسیر استفاده از روش‌ کلاه سفید، از ترفندها و میانبرهایی نیز استفاده کنید تا هم هزینه کمتری پرداخت کنید و هم سریع‌تر نتیجه بگیرید. بسیاری از مدیران سایت در حال حاضر از این روش استفاده می‌کنند اما باید حواستان باشد که در صورت استفاده از ترفندهای کلاه سیاه همچنان خطرات و ریسک‌های آن نیز وجود دارد.

سئو منفی
سئو کلاه خاکستری

مزیت های سئو

مهم‌ترین و تنها راه در داشتن کسب و کار از طریق گوگل، طراحی سایتی قوی است و برای داشتن همچین وب سایتی باید از سئو استفاده کنید تا در میان رقیبان خود در گوگل موفق شوید. فرقی ندارد محتوای وب سایت شما چیست، آموزشی و یا ارائه دهنده ی محتوا، فروش محصولات، ارائه ی خدمات و چه هر چیز دیگری که باشد سئو سایت باعث افزایش ترافیک سایت و جذب مخاطب می شود. به شما کمک کرده تا بتوانید از رقبای بزرگ خود پیشی بگیرید. نه فقط کاربران عادی بلکه مشتریان هدفمند را به سایت خودتان هدایت کرده و برند سازی انجام دهید. در نهایت به هدف نهایی یعنی افزایش اعضای سایت و فروش چند برابر دست پیدا کنید.

مزیت سئو بر دیگر روش های تبلیغاتی

بازاریابی و تبلیغات در دنیای امروزه دارای شاخه های بسیار زیادی است که یکی از مهم ترین آن ها برای رشد در کسب و کار های اینترنتی، بهینه سازی سایت ها می باشد. شبکه های اجتماعی و ایمیل نیز از دیگر روش های موثر در این مسیر می باشند.

تفاوت سئو و تبلیغات اینترنتی در چیست؟ در تبلیغات هایی مانند چاپ بنر و تراکت، پاپ آپ ها و یا حتی تبلیغات در دنیای مجازی شما ممکن است هزینه زیادی را صرف کرده و در برخی موارد حتی نتیجه ای که مد نظر شما بوده به دست نمی آید اما این نگرانی در مورد بهینه سازی وجود ندارد زیرا نتیجه ی مثبت با هزینه ی کم قطعی است.

با انجام دادن سئو، رتبه سایت شما بهبود می یابد که این مورد باعث جلب اعتماد هر چه بیشتر کاربران می شود. برند سازی انجام شده در این روش موجب شهرت و پیشرفت حرفه کاری شما میشود. چه چیزی از این بهتر؟

نقش سئو در فروش

وقتی یک وب سایت دارای سئو خوب و بر طبق اصول حرفه ای باشد در نتیجه خواندن مطالب برای بازدیدکنندگان سایت راحت تر و لذت بخش تر بوده و باعث می شود تا کاربر دچار سردرگمی در صفحات دیگر نشده و سریع تر به موضوع و پیج مورد نیاز خود دسترسی پیدا کند. وقتی بهینه سازی بصورت اصولی شکل گیرد و کلمات کلیدی درست به کار برده شده باشد، زمانیکه کاربر به دنبال محصول یا محتوای خاصی می باشد، به درستی به سمت سایت شما هدایت می شود.

برای مثال شما به دنبال خرید و دانلود یک فیلم بخصوص هستید و نام آن را در گوگل سرچ می کنید، در این لحظه ممکن است سایت هایی بالا بیاید که فقط از نام آن فیلم به عنوان کلمه کلیدی استفاده کرده ولی فیلمی در آن نباشد. در چنین شرایطی وقت کاربر گرفته می شود و او خیلی سریع آن سایت را ترک خواهد کرد. اما شرایطی را در نظر بگیرید که سایتی بالا بیاید که آن فیلم را داشته باشد، در چنین شرایطی شما تجربه موفق داشته و حتی برای خرید فیلم های بعدی هم به آن سایت مراجعه می کنید. شاید برای شما هم پیش آمده باشد، وقتی در حال جستجو و سرچ در سایت های مختلف هستید و از مطالب یک صفحه خوشتان بیاید دوباره به آن وب سایت سر بزنید و حتی از خدمات و محصولات آن سایت استفاده کنید. در نتیجه مسیری که شما را به خرید و فروش محصول می رساند یک بهینه سازی حرفه ای در کنار یک طراحی سایت حرفه ای و مناسب می باشد.

تاثیر سئو بر فروش

تاثیر سئو بر افزایش کاربران

در واقع هر چه صفحات شما برای کاربران دنیای مجازی ارزشمند تر باشد، گوگل رتبه ی بیشتری برای صفحات سایت شما قائل می شود. منظور از ارزشمند بودن این است که افراد به سایت شما مراجعه کنند و زمان به نسبت زیادی را در سایت شما باشند و به محتوای سایت شما توجه نشان داده و تعامل داشته باشند، مانند کلیک کردن بر روی یک لینک یا اسکرول کردن مطالب سایت و … با افزایش رتبه، شما در صدر نتایج جستجو قرار می گیرید و کاربران بیشتری نیز به سایت شما جذب می شوند یعنی یک تبلیغ ارزان و پر بازده برای وب سایت شما انجام می شود.

خدمات سئو و بهینه سازی تیم فناوری و هنری “آن”

تیم فنی و متخصص سئوی گروه فناوری “آن” آماده ارائه خدمات تخصصی سئو به شما عزیزان می باشد. تا در رقابت شدید و تنگانگی که در موتورهای جستجوگر مانند گوگل وجود دارد، عقب نمانید و بتوانید بازدید کننده های هدفمند وارد سایت خود نمایید و با برند سازی قدرتمند به فروش محصولات و خدمات خود بپردازید.

تیم فنی و متخصص سئوی گروه فناوری “آن” آماده ارائه خدمات تخصصی سئو به شما عزیزان می باشد. تا در رقابت شدید و تنگانگی که در موتورهای جستجوگر مانند گوگل وجود دارد، عقب نمانید و بتوانید بازدید کننده های هدفمند وارد سایت خود نمایید و با برند سازی قدرتمند به فروش محصولات و خدمات خود بپردازید.

لازم به ذکر است در طراحی وبسایت تیم فناوری “آن” بهینه سازی و سئوی اولیه سایت ها کاملا مراعات شده است. این سایت ها آماده بهینه سازی برای رقابت بیشتر و افزایش بازدید کننده می باشند.

  1. استفاده از ۵ اکانت پرمیوم Ahrefs ،Moz ،Semrush، similarweb و Kwfinder و نرم‌افزارهای مختلف برای ارائه گزارش.
  2. ارائه نظرات کارشناسی تیم سئو و دیجیتال مارکتینگ جدا از تحلیل ابزاری.
  3. استفاده از نمودارها و جداول و تصاویر مختلف حاوی تحلیل وضعیت سایت.
  4. تحلیل نقاط قوت و ضعف وب‌سایت و تبیین استراتژی سئو برای سایت.
  5. ارائه گزارش طی 5 روز کاری.
  6.  

هزینه در نظر گرفته شده برای ارائه این گزارش جامع، معقول و مقرون به صرفه می‌باشد و امکان خرید آن بصورت آنلاین نیز وجود دارد. در صورت خرید این پکیج و عقد قرارداد سئو و بهینه سازی سایت با ما، هزینه این پکیج از قرارداد شما کسر خواهد شد.